در پی اعتراض رانندگان ایرانی به طرح باک پر در مرزها بهمنظور مقابله با قاچاق سوخت، جلسهای با حضور سید احمد فتاح زاده، رئیس کمیسیون حملونقل، گمرک و لجستیک اتاق تبریز و سید یوسف حسینی، رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز با رؤسای انجمنهای حملونقل بینالمللی شمال غرب کشور برگزار شد و در این جلسه، اعضای حاضر مخالفت صریح خود را با قانون باک پر اعلام کردند.
سید احمد فتاح زاده، رئیس کمیسیون حملونقل، گمرک و لجستیک اتاق تبریز گفت: اجرای این طرح به دلیل ارزان بودن گازوئیل در ایران، باعث شده است که برخی رانندگان ناوگان خودروهای سنگین از کشورهای همسایه با باک غیراستاندارد وارد کشور شوند.
وی افزود: این امر مشکلات متعددی برای رانندگان ایرانی ایجاد کرده و هزینه حملونقل کالا بهشدت افزایش یافته است. بهطوریکه رانندگان کامیون مجبور به پرداخت جریمهای حدود 60 میلیون تومان بابت باک پر یا مابهالتفاوت قیمت سوخت هستند.
وی تأکید کرد: در این شرایط اقتصادی، فعالیت رانندگان عملاً توجیه اقتصادی ندارد و این امر منجر به بلاتکلیفی رانندگان در مرزها شده است. بخش خصوصی پیشنهاد میدهد که دستگاه دیپلماسی و مسئولین ذیربط بهسرعت وارد مذاکره شوند تا این مشکل حل شود.
فتاحزاده بیان کرد: باکهای خودروهای سنگین باید استاندارد باشند و کلیه عملیات سوختگیری در گمرکات کشور انجام شود.