رادیو مجازی اتاق ایران - 19 دی 1403

صمد حسن‌زاده در جمع مدیران روابط عمومی اتاق‌های سراسر کشور

روابط عمومی اتاق‌ها با هم‌افزایی به پیشبرد اهداف کمک می‌کنند | سطح ارتباطی بین اتاق‌ها و جامعه را تقویت کنیم

رئیس اتاق ایران در گردهمایی مدیران روابط عمومی اتاق‌های سراسر کشور در اتاق ایران با اشاره به نقش روابط عمومی در بهبود ارتباطات اقتصادی و اجتماعی کشور، گفت: روابط عمومی اتاق‌ها با هم‌افزایی به پیشبرد اهداف کمک می‌کنند.

سارا ترابی

خبرنگار
18 دی 1403 - 15:02
کد خبر : 72820
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در جمع مدیران روابط عمومی اتاق‌های سراسر کشور، بر اهمیت روابط عمومی به‌عنوان یکی از بازوهای اصلی ارتباطات و تأثیرگذاری بر جامعه تأکید کرد.

او این نشست را فرصتی برای بهره‌گیری از تجربیات مدیران روابط عمومی و تقویت هم‌افزایی در راستای پیشبرد اهداف اتاق‌ها دانست.

حسن‌زاده حضور در این جلسات را فرصتی دانست تا از تجربیات یکدیگر استفاده کرده و به دانش خود بیفزاییم. به اعتقاد رئیس اتاق ایران ما همواره نیازمند استفاده از رهنمودهای یکدیگر هستیم تا بتوانیم در راستای اهداف مشترک، برنامه‌های مؤثرتری را اجرایی کنیم.

نقش انسان‌های تأثیرگذار در جامعه

او با اشاره به اهمیت حضور افراد فرهیخته در جامعه و استفاده از ظرفیت این افراد، تأکید کرد: اگر افراد تأثیرگذار در حوزه‌های مختلف از جمله رسانه و روابط عمومی نباشند، مسیر توسعه و هدایت جامعه با چالش‌های جدی روبه‌رو خواهد شد. نقش روابط عمومی در انعکاس دستاوردها و تقویت امیدواری در جامعه به‌ویژه در شرایط سخت اقتصادی بسیار حیاتی است.

حسن‌زاده از روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی اتاق‌ها و جامعه یاد کرد و افزود: روابط عمومی یکی از مهم‌ترین ابزارهای انتقال پیام اتاق‌ها و بخش خصوصی به جامعه و فعالان اقتصادی است؛ برنامه‌هایی که در اتاق‌ها به‌عنوان مرکز اقتصادی کشور انجام می‌شود، باید از طریق روابط عمومی به بهترین شکل به جامعه منتقل شود. این ارتباطات می‌تواند نه تنها امید را در دل مردم زنده نگه دارد، بلکه بستری برای تشویق جوانان و نخبگان کشور فراهم آورد.

رئیس اتاق ایران شایستگی و لیاقت ایرانیان در عرصه جهانی را مورد توجه قرار داد و گفت: ایرانیان با وجود تمام چالش‌ها و محدودیت‌ها، همواره در عرصه‌های علمی، اقتصادی و ورزشی در سطح بین‌المللی خوش درخشیده‌اند. دانش‌آموزان ایرانی در مناطق محروم، رتبه‌های برتر المپیادها را کسب می‌کنند و مدیران و متخصصان ایرانی در کشورهای دیگر جایگاه‌های برجسته‌ای را تصاحب کرده‌اند. این نشانه‌ای از شایستگی و لیاقت ایرانیان است.

پیام‌های امیدبخش به جامعه منتقل کنیم

او با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و تأثیر آن بر روحیه مردم، گفت: یکی از وظایف روابط عمومی‌ها، انتقال پیام امید و ایجاد انگیزه در جامعه است. باید نشان دهیم که ظرفیت‌های بی‌نظیری در کشور وجود دارد و می‌توان با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح، این پتانسیل‌ها را به کار گرفت.

حسن‌زاده انتقادات و پیشنهادات سازنده را راهگشای بسیاری از چالش‌ها عنوان کرد و افزود: باید با استفاده از تجربیات یکدیگر، مسیری روشن برای آینده روابط عمومی و نقش آن در توسعه اقتصادی کشور ترسیم کنیم.

جوهره هر ارتباطی، صداقت و شفافیت است

نیما شایان، مدیر روابط عمومی اتاق ایران نیز در این نشست با نگاهی به آموزه‌های علم ارتطابات، جوهره ارتباط را صداقت دانست و گفت: برای جریان‌سازی و طراحی افق‌های جدید باید صداقت را دنبال کرد و بتوانیم این شبکه ارتباطی را گسترده‌تر و قدرتمندتر پرورش دهیم.

او ادامه داد: مخاطبان ما در روابط عمومی‌ها در قدم اول اعضای اتاق‌ها و جامعه بخش خصوصی هستند؛ اما نگاه عمیق‌تری داریم و همه ملت ایران را مخاطب خود می‌دانیم، باید بتوانیم جایگاه خود را به درستی در سطح کشور تبیین و در عین حال نیازهای جامعه را برآورده‌ کنیم.

مدیر روابط عمومی اتاق ایران، این دوره را دوره طلایی برای اتاق‌های سراسر کشور توصیف کرد و افزود: دولت و بخش خصوصی همدلی بالایی دارند که بی‌سابقه است. این تعامل لازم است اما کافی نیست و باید در بدنه و سطوح پایین‌تر نیز این تعامل و همدلی شکل بگیرد و تقویت شود تا به اهداف تعیین شده برسیم.

موضوعات :
در همین رابطه