رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در دیدار دبیرکل اتاق ایران با اعضای کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مطرح شد

اتاق ایران به‌دنبال تقویت همکاری‌های حوزه گردشگری

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزاری و حضور در 6 نمایشگاه تخصصی در زمینه گردشگری و 4 نمایشگاه در حوزه صنایع دستی را در دستورکار سال جاری قرار داده است.

06 اردیبهشت 1396
کد خبر : 8091
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

گسترش روابط و همکاری‌های اقتصادی و گردشگری در نشست مشترک رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران و اعضای هیئت مدیره کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با دبیرکل اتاق ایران مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین در این نشست حضور فعالان حوه گردشگری در نمایشگاه آرتیجیانا میلان مطرح شد.

علیرضا اشرف، دبیرکل اتاق ایران گفت:‌ یکی از اهداف اتاق ایران گسترش روابط و همکاری‌های اقتصادی و گردشگری است. چنانچه ساز و کار و ابزاری برای سهولت حضور تجار و فعالان اقتصادی در عرصه‌های تجاری مهیا شود و شرایط برای تشویق اعضای اتاق ایران فراهم باشد، می توانیم با برنامه‌ریزی مناسب، نتایج ارزنده‌ای را برای رونق اقتصاد کشور و ایجاد فضای کسب و کار به ارمغان آوریم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است تفاهمنامه همکاری و بسته مناسب از نحوه حضور و تملک غرفه‌ها در نمایشگاه ارائه شود تا اتاق ایران بتواند شرایط را بررسی و از فرصت پیش آمده برای اعضای خود بهره مند شود.

احمد اصغری، رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصادورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران نیز با اشاره به ضرورت حضور و مشارکت در نمایشگاه آرتیجیانا میلان که می‌تواند دستاوردهای مثبتی به همراه داشته باشد، گفت: روسای اتاق‌های سراسر کشور نسبت به حضور نمایشگاه مذکور اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کمیسیون گردشگری، اقتصادورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران با تعامل مثبت و سازنده با سازمان‌ها و تشکل‌های مرتبط فعالیتهای ارزنده‌ای در سطح ملی و بین المللی ارائه کرده است، اظهار داشت: یکی از این اقدامات به منظور حضور فعال در نمایشگاه های بین المللی تهیه پیش‌نویس تفاهمنامه همکاری کمیسیون با کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و حضور فعالان اقتصادی در نمایشگاه آرتیجیانای میلان است.

اصغری تصریح کرد: این تفاهمنامه که حاصل یکی از مصوبات کمیسیون گردشگری، اقتصادورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران است پس از تأیید دبیرکل اتاق ایران به مرحله عملیاتی خواهد رسید.

در ادامه منوچهر ناصرالملکی، عضو هیات مدیره کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با اشاره به اینکه مجموعه متبوعش سابقه فعالیت 80 ساله در عرصه گردشگری دارد و مدلی از کلوپ‌های جهانی همچون آلمان و آمریکا است، گفت: ارائه خدماتی همچون تسهیل سفر گردشگران، صدور گواهینامه اتومبیلرانی بین‌المللی، ایمن‌سازی و سلامت گردشگران، مرمت خانه‌های میراثی و کاروانسراها و برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری همچون فیتور اسپانیا، itb برلین، bit میلان و آرتیجیانا میلان از جمله اقدامات این کانون تلقی می‌شود.

اسلامی، معاون گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز در ادامه از عضویت این کانون در "فیا" و حضور موثر در نمایشگاه‌های مهم گردشگری خبر داد و گفت: این کانون برگزاری و حضور در 6 نمایشگاه تخصصی در زمینه گردشگری و 4 نمایشگاه در حوزه صنایع دستی را در دستورکار سال جاری قرار داده است.

وی افزود: نمایشگاه آرتیجیانا به مدت 20 سال در زمینه صنایع دستی و گردشگری فعالیت برگزار می شود و با توجه به اینکه میلان دروازه ورود به اروپا به حساب می‌آید لذا اتاق‌های بازرگانی با حضور در این نمایشگاه فرصت ویژه و جدیدی برای ارائه محصولات، بازاریابی و توانمندی‌های خود به جهانیان خواهند داشت.

موضوعات :
در همین رابطه