رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

بیانیه پنجمین همایش ملی صنعت و دانشگاه

بیانیه پنجمین همایش ملی صنعت و دانشگاه با رویکرد ارتقای سطح بهره وری توسط حسین میرمحمدصادقی، رئیس موسسه آموزش و پژوهش اتاق ایران در روز اختتامیه قرائت شد.

14 اردیبهشت 1396
کد خبر : 8222
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بیانیه پنجمین همایش ملی صنعت و دانشگاه با رویکرد ارتقای سطح بهره وری توسط حسین میرمحمدصادقی، رئیس موسسه آموزش و پژوهش اتاق ایران در روز اختتامیه قرائت شد.

در دومین روز از همایش ملی صنعت و دانشگاه و در مراسم اختتامیه ضمن قرائت بیانیه، تمبر یادبودی امضا و از مقاله های برتر که در پنلهای تخصصی همایش ارائه شدند با اعطای جوایز تقدیر شد.

همچنین مرکز توسعه رقابت پذیری  کسب وکار با حضور نایب رئیس اتاق ایران و رئیس اتاق خرم آباد، نماینده خرم آباد در مجلس، رئیس کل دادگستری این استان و جمعی از فعالان اقتصادی و با همکاری جشنواره ملی بهره‌وری برای اولین بار در اتاق لرستان با هدف افزایش توان رقابت‌پذیری، توسعه مدیریت حرفه‌ای و توانمندسازی هرچه بیشتر اعضای اتاق لرستان با محوریت رتبه‌بندی، رقابت‌پذیری، بهره‌وری، بهینه‌کاوی، شبکه‌سازی، داده‌کاوی، مطالعات اقتصادی، مشاوره، آموزش و توسعه مدیریت کسب و کار افتتاح شد.  

متن بیانیه به شرح زیر است:  

بیانیه پنجمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه (با رویکرد ارتقای بهره‌وری)

13 و 14 اردیبهشت 96

با استعانت از درگاه حق‌تعالی و مشارکت و همکاری جشنواره ملی بهره‌وری، فرهیختگان دانشگاهی، سازمان‌های اقتصادی و فعالان بخش خصوصی، پنجمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان در خرم‌آباد و در محل اتاق لرستان برگزار گردید.

دست‌اندرکاران این همایش با الهام از دغدغه‌ها و بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان و با هدف یافتن مدلی کارآمد جهت تعامل سازنده صنعت و دانشگاه با تاکید بر ارتقاء بهره‌وری به عنوان عاملی کم‌هزینه و اثرگذار در کاهش هزینه‌های صنایع، با مشارکت فعال گروه‌های ذینفع اقدام به برگزاری این همایش نمودند.

ارجمندان گرامی!

همانطور که می‌دانید لازمه اجرایی شدن اهداف اقتصاد مقاومتی، استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود به‌منظور ارتقاء تولید ملی و افزایش بهره‌وری در بخش‌های تولیدی کشور است. آنچه قابل توجه و اتکاست این است که خوشبختانه این موضوع به‌خوبی در اسناد بالادستی دیده شده؛ به طوری‌که در سند چشم‌انداز بیست‌ساله، سهم بهره‌وری کل عوامل تولید در رشد اقتصادی، 42 درصد هدف‌گذاری شده است.

ما بر آنیم که در راستای رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی، با بهره‌گیری از خرد جمعی و توان تمامی ذی‌نفعان و تجربیات موفق داخلی و خارجی، الگویی کارآمد و جدید ارائه نماییم که در آن مراکز تحقیقاتی و بنگاه های اقتصادی استان با محوریت اتاق بازرگانی لرستان، در فضایی دوستانه و علمی با یکدیگر تعامل داشته و با حرکتی جهادگونه در سال «اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال» با تکیه بر پتانسیل‌های علمی و تجربی موجود به اصلاح نواقص و خلاء‌های  حال حاضر صنایع بپردازند.

در همین راستا به برخی از دستاوردهای پنجمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه (با رویکرد ارتقاء بهره‌وری) جهت استحضار شما گرامیان اشاره می‌شود:

  1. افتتاح مرکز توسعه رقابت‌پذیری کسب و کار با همکاری جشنواره ملی بهره‌وری برای اولین بار در اتاق لرستان با هدف افزایش توان رقابت‌پذیری، توسعه مدیریت حرفه‌ای و توانمندسازی هرچه بیشتر اعضای اتاق لرستان، با محوریت موضوعات رتبه‌بندی، رقابت‌پذیری، بهره‌وری، بهینه‌کاوی، شبکه‌سازی، داده‌کاوی، مطالعات اقتصادی، مشاوره، آموزش و توسعه مدیریت کسب و کار.
  1. برگزاری رویدادهای کارآفرینی در راستای ترویج فرهنگ کار، کارآفرینی و اشتغال، توسط اتاق های سراسر کشور با همکاری سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی با توجه به مزیت ها و نیازهای منطقه ای و محلی
  1. راه‌اندازی شبکه علمی کشور در لرستان با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی، استانداری لرستان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان به عنوان زیربنای مورد نیاز توسعه علمی و تحقیقاتی استان.
  1. ایجاد دفاتر تجاری سازی فناوری در اتاق های بازرگانی سراسر کشور توسط سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی
  1. انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه کلن آلمان به منظور بهره‌گیری از تجربیات موفق این کشور در زمینه تعامل صنعت و دانشگاه با تاکید بر نقش اتاق‌های بازرگانی به عنوان حلقه مفقوده‌ ارتباط صنعت و دانشگاه
  1. همکاری با جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری در حمایت از طرحهای پژوهشی و شرکت های دانش بنیان
  2. تأکید بر کاربردی شدن پایان‌نامه‌های دانشجویی با توجه به نیاز روز صنعت استان و کشور.
  3. اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل بهره‌وری برخی از واحدهای صنعتی و خدماتی استان و مقایسه جایگاه این واحدها در مقایسه با سایر واحد‌های مشابه در سطح کشور.
  4. ارتباط دوسویه مرکز آموزش اتاق و دانشگاه‌ها در برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی مورد نیاز دانشجویان و صنعتگران.
  5. همکاری دو سویه اتاق و دانشگاه‌ها در انجام پروژه‌های تحقیقاتی با تمرکز بر نیاز استان و کشور.
در همین رابطه