رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

دیکته نانوشته

حضور جمع کثیری از نمایندگان مردم در مهمانی اتاق ایران، نوید یک همکاری تنگاتنگ بین سه اتاق تعاون،اصناف و اتاق ایران با مجلس را می دهد، اگر همان طور که در نوشته های پیشین تأکید کردم، همدلی و همکاری میان بخش خصوصی قوت بگیرد.

31 خرداد 1395
کد خبر : 1983
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
حضور جمع کثیری از نمایندگان مردم در مهمانی اتاق ایران، نوید یک همکاری تنگاتنگ بین سه اتاق تعاون،اصناف و اتاق ایران با مجلس را می دهد، اگر همان طور که در نوشته های پیشین تأکید کردم، همدلی و همکاری میان بخش خصوصی قوت بگیرد.

سخنرانی محسن جلال پور، رییس اتاق ایران، در نشست بخش خصوصی با نمایندگان مجلس دهم - عکس: بهاره تقی‌آبادی

اتاق ایران که در ماه های گذشته رابطه کاری مناسبی با قوه مجریه داشته،تحکیم رابطه با قوه مقننه را نیز در دستور کار قرار داده و در مدت کوتاهی که از عمر این مجلس می گذرد،تفاهم خوبی با نمایندگان مردم داشته است.

علاوه بر آن که در دو هفته گذشته رئیس اتاق ایران بارها در صحن علنی حاضر شده و دیدگاه بخش خصوصی را درباره مسائل مختلف،منتقل کرده است،دیروز 120 نماینده مجلس در اتاق ایران حاضر شدند و در مهمانی بخش خصوصی شرکت کردند.

علاوه بر نمایندگان اتاق ایران،رؤسا و نمایندگان اتاق های تعاون و اصناف نیز حضور داشتند و در جمع منتخبان ملت،از اقتصاد ایران و کسب و کار در بخش های خود گفتند.

نشست ما با سخنان دکتر نقره کار شیرازی -رئیس دبیرخانه اتاق های ایران،اصناف و تعاون شروع شد و پس از آن، ،آقایان علی فاضلی رئیس اتاق اصناف و بهمن عبدالهی رئیس اتاق تعاون سخنرانی کردند.

من هم چند دقیقه ای صحبت کردم و پس از آن،پای صحبت های آقایان پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و غلامرضا کاتب عضو هیأت رئیسه مجلس نشستیم.

تأکید من بر محوریت بهبود فضای کسب وکار درمجلس دهم به عنوان هدف اصلی سیاست گذاری بود بود.

هم چنین ازنمایندگان مجلس خواستم به نوبه خود، تلاش کنند تا کشور از دعواهای گروهی و تنش های سیاسی دور بماند. اشاره کردم که این روزها هرکس به خوداجازه می دهد به هر دلیل درست یاغلط، با حمله به این و آن، عملا  فضای جامعه راملتهب می کند.

همین طور، نگرانی ام را نسبت به پیامدهای سیاست زدگی کشور اعلام کردم و گفتم این گونه اگر پیش برود، هیچ کس دل و دماغ انجام کارمفید را نخواهد داشت. شرایط به گونه ای است که انجام هرکار مفید در کشور به منزله فعالیت سیاسی تلقی شده و گروه مخالف با دید جناحی،سعی می کند آن را کمرنگ جلوه دهد یا در اجرای آن،اخلال ایجاد کند.

منظورم این بود که همه مراقب کنیم تا هیچ مقامی و مسئولی را با اهداف سیاسی و جناحی بدنام نکنیم.در آن صورت،هیچ کس رغبتی برای انجام کار مفید در کشور نخواهد داشت.جالب است که این روزها هر قدمی در سیاست گذاری و اجرا، با بدترین شکل ممکن نقد می شود و هر خطایی حتی اگر عمدی در آن نباشد، شدیدترین برخوردها را خواهد داشت.این وضعیت به مدیران کشور این سیگنال را می دهد که بهتر است هیچ کاری انجام دهند چون دیکته نوشته شده است که غلط دارد و هیچ کس را به خاطر دیکته نانوشته،تنبیه نمی کنند.

حضور جمع کثیری از نمایندگان مردم در مهمانی اتاق ایران، نوید یک همکاری تنگاتنگ بین سه اتاق تعاون،اصناف و اتاق ایران با مجلس را می دهد، اگر همان طور که در نوشته های پیشین تأکید کردم،همدلی و همکاری میان بخش خصوصی قوت بگیرد.

در همین رابطه