رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

همراهی بخش‌خصوصی در سفر اروپایی روحانی

هیات تجاری 110 نفره اتاق ایران همراه رئیس جمهور به سوئیس و اتریش می‌رود

اتاق ایران، همگام با اولین سفر اروپایی رئیس جمهور به سوئیس و اتریش پس از خروج آمریکا از برجام، هیات تجاری متشکل از 110 نفر از فعالان در بخش‌های مختلف به این دو کشور اعزام می‌کند.

09 تیر 1397
کد خبر : 14120
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
اتاق ایران، همگام با اولین سفر اروپایی رئیس جمهور به سوئیس و اتریش پس از خروج آمریکا از برجام، هیات تجاری متشکل از 110 نفر از فعالان در بخش‌های مختلف به این دو کشور اعزام می‌کند.

ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران. عکس: بهاره تقی‌آبادی.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران همگام با سفر رئیس جمهور به سوئیس و اتریش، هیاتی تجاری 110 نفره‌ای به سرپرستی غلامحسین شافعی به این دو کشور اعزام می‌کند.

این اولین سفر تجاری رئیس‌جمهور به کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از برجام است.

در این سفر، نمایندگانی از 110 شرکت فعال در صنایع سلامت، دارو، تجهیزات پزشکی، کاغذ و محصولات سلولزی، ساختمان، انرژی‌های تجدیدپذیر، نیروگاه، بانک و خدمات مالی، صنایع غذایی و کشاورزی، خودرو، فولاد، توریسم و گردشگری، تجهیزات ریلی و فناوری اطلاعات رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.

برگزاری همایش‌های تجاری به میزبانی این دو کشور همراه با مذاکرات رو در رو فعالان اقتصادی، امضای اسناد همکاری بین روسای جمهور و اتاق‌های ایران، اتریش و سوئیس از مهمترین برنامه‌های این هیات تجاری است.

همایش تجاری ایران و اتریش روز چهارشنبه در محل اتاق فدرال اقتصادی اتریش و همایش تجاری ایران و سوئیس روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

بر اساس آمار گمرک از مجموع صادرات و واردات ایران در پایان سال 96، ارزش واردات ایران از اتریش طی سال گذشته 336 میلیون دلار بوده است. میزان صادرات ایران در این دوره زمانی به این کشور 28 میلیون و 282 هزار دلار برآورد شده است.

همچنین، واردات ایران در سال گذشته از کشور سوئیس، 2 میلیارد  و 158 میلیون دلار و صادرات ایران به این کشور، 91 میلیون و 710 هزار دلار بوده است.

پس از امضای برجام، اتریش اولین کشوری بود که رئیس جمهور آن در راس هیاتی بلندپایه متشکل از 200 نفر از فعالان اقتصادی این کشور به ایران سفر کرد.

در شرایط فعلی بین‌المللی که با خروج آمریکا از برجام ایجاد شده است، حسن روحانی رئیس جمهور ایران با هیاتی بلندپایه به اتریش و سوئیس سفر می‌کند تا فصل جدیدی از روابط اقتصادی میان ایران و این دو کشور گشوده شود.

در همین رابطه