رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

حسین پیرموذن در نشست شورای گفت‌وگوی استان اردبیل

تفویض اختیارات کافی به اتاق با اصلاح قوانین، مشکلات را حل می‌کند

حسین پیرموذن، نایب‌رئیس اتاق ایران، گفت: اصلاح قوانین و تفویض اختیارات کافی به اتاق بازرگانی می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات بخش خصوصی به‌ویژه در مورد کارت بازرگانی را مرتفع کند.

07 اسفند 1402
کد خبر : 17264
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر ضرورت تسهیل و رفع موانع برای صدور کارت بازرگانی، گفت: در پروسه صدور کارت بازرگانی، سازمان صمت نقش نظارتی و اتاق بازرگانی نقش اجرایی داشت که در سال‌های اخیر این اختیارات بازرگانی در اعطای اهلیت خلاصه شده و چالش‌های متعددی را پیش روی متقاضیان به وجود آورده است.

حسین پیرموذن در صدوبیستمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل، افزود: فرایند جدید و ایجاد سامانه جامع تجارت باعث شده متقاضیان به سمت شرکت‌های خدماتی سوق پیدا کرده هزینه‌های کلانی را بابت ثبت‌نام در سامانه پرداخت کنند؛ از سوی دیگر فرارهای مالیاتی از پیامدهای این مسئله در آینده است و اتاق بازرگانی به‌واسطه محدودیت نقش خود در روند صدور کارت بازرگانی از تشکیل پرونده‌های قضایی و پیگیری مبری خواهد بود.

وی ادامه داد: موضوع ارتقای اختیارات اتاق بازرگانی در صدور کارت بازرگانی در شورای گفت‌وگوی ملی کشور با قید فوریت طرح خواهد شد تا چالش‌های صدور کارت بازرگانی در سطح ملی بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام شود.

پیرموذن با بیان اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی دور یازدهم در رابطه با اصلاح قوانین قول‌های مساعدی داده بود، افزود: امیدواریم در مجلس دوازدهم نیز پیگیری و تصمیم‌گیری‌های مناسب در خصوص تفویض اختیارات کافی به اتاق بازرگانی تداوم داشته باشد.

برای توسعه و پایداری وضعیت اقتصادی استان مانع‌تراشی نکنید

استاندار اردبیل نیز در این نشست گفت: در شرایطی که دنیا در رقابت اقتصادی به سر می‌برد، پرهیز از مانع برای فعالیت‌های اقتصادی می‌تواند وضعیت ما را در دنیا پایدار کرده و سرعت بخشد

حامد عاملی با بیان اینکه به‌واسطه اقتدار و قدرت میهن اسلامی در دنیا مورد غضب قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: در حال حاضر اقتصاد حرف اول تمام دنیاست و در کشور ما نیز نباید برای فعالیت‌های اقتصادی مانع‌تراشی کرد.

وی بر کاهش سخت‌گیری و مانع‌تراشی در رابطه با فعالیت‌های اقتصادی تأکید کرد و ادامه داد: برخی از کارها در سطح استانی قابل انجام است و واگذاری اقداماتی چون صدور کارت بازرگانی به اتاق بازرگانی و تسهیل فعالیت‌های اقتصادی می‌تواند در شرایطی که دنیا با سرعت در حال رقابت است وضعیت ما را پایدار و سرعت بخشد.

استاندار اردبیل موضوع اهلیت در صدور کارت‌های بازرگانی مقدم بر سایر شرایط دانست و گفت: این مسئله باید در سطح ملی مطرح شده و بررسی اهلیت افراد برای دریافت کارت بازرگانی پیش از هر اقدام دیگری انجام گیرد.

عاملی با اذعان به کمبود امکانات در پارک‌های علم و فناوری گفت: در قانون بودجه امسال امکان مبادله بودجه با پارک علم و فناوری وجود ندارد و این موضوع در سطح ملی باید مطرح و مطالبه شود، اما در خصوص معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های فعال در پارک علم و فناوری قول‌های مساعدی داده شده است، همچنین ظرفیت‌های استانی را نیز برای کمک به پارک علم و فناوری باید احیا کرد.

وی با ابراز خرسندی از حضور حسین پیرموذن در هیات رئیسه اتاق ایران، گفت: این برای ما و استان افتخار و فرصت مناسبی برای توسعه و حل مسائل اقتصادی استان است و قرار گرفتن در این جایگاه و موقعیت نشان‌دهنده یکپارچگی و همدلی در استان برای حضور سرمایه‌های انسانی در جایگاه‌های ملی است.

ایجاد منطقه آزادی تجاری از مطالبات اصلی مردم استان است

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان گفت: ایجاد منطقه آزادی تجاری از مطالبات اصلی مردم استان است و نباید بیش از این در مورد این مسئله غفلت و مردم را متضرر کرد.

یوسف خدادادی با تأکید بر بحث احیا و ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان گفت: تشکیل منطقه آزاد تجاری یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم استان است که علیرغم مصوبات، هنوز منطقه مشخص و معین نشده و این موضوع تاکنون ناکام مانده است.

وی با بیان اینکه جهت و سمت‌وسوی مطالبات مردم به‌سوی قوه مجریه است گفت: نمایندگان مردم و استاندار به‌عنوان عضو قوه مجریه ضروری است نسبت به تأمین مطالبات مردم تلاش جدی داشته باشند و این مسئله را در استان حل‌وفصل کنند.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان افزود: مردم استان را نباید بیشتر از این منتظر تحقق منطقه آزاد تجاری گذاشته و متضرر کرد.

در همین رابطه