رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در نشست اتاق بوشهر مطرح شد

فعالان اقتصادی همواره با روحیه بسیجی در حال نبرد در جبهه‌های اقتصادی هستند

دبیر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور در نشست اتاق خرمشهر، با اشاره به اینکه دشمنان بر فشار به ملت ایران و تشدید فشارهای اقتصادی تمرکز کرده‌اند، گفت: فعالان اقتصادی در این جنگ اقتصادی نیز با روحیه بسیجی در حال نبرد هستند و بسیج آماده است مانند گذشته در نقش تدارکاتچی و تأمین‌کننده ملزومات و شرایط مناسب برای سنگرنشینان این جنگ ایفای نقش کند.

26 آذر 1399
کد خبر : 35867
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشستی با حضور رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق خرمشهر، دبیر شورای کل بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور، رئیس بسیج اتاق ایران و جمعی دیگر از نمایندگان حوزه‌های بسیج اقتصادی در سالن اجتماعات ساختمان اتاق خرمشهر برگزار شد.

هانی فیصلی، رئیس اتاق خرمشهر در این نشست با اشاره به نقش مهم بسیج و روحیه ایثارگرانه آن در حفظ منافع کشور، گفت: از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی و در اوج دشمنی معاندان نظام، با فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج، سدی محکم و مقاوم در برابر فشارهای دشمنان چه در عرصه‌های جنگ تحمیلی، بازسازی، صنایع و اقتصاد کشور به وجود آمده که سایه امنیت و آرامش را بر کشور گسترانده است.

فیصلی ادامه داد: روحیه بسیج همواره در کالبد ملت ایران و به‌ویژه شهروندان استان خوزستان وجود داشته که تجلی بزرگ آن، در مقاومت ۴۵ روزه مردم خرمشهر در برابر دشمن تا بن دندان مسلح بعثی به منصه ظهور قرار داده شد.

او با اشاره به حضور فعالان اقتصادی در عرصه‌های نبرد حق علیه باطل در طول دوران دفاع مقدس تصریح کرد: فعالان اقتصادی نیز ازاین‌روحیه برخوردار بوده‌اند و در تمامی عرصه‌ها و هر جا که لازم بوده است با اهدای جان و مال خویش بسیجی‌وار وارد گود و میدان مقاومت و ایثار شده‌اند.

فیصلی ادامه داد: مهم‌ترین عرصهٔ حضور بسیجی وار فعالان اقتصادی را می‌توان در فعالیت‌های تولیدی و بازرگانی در جبهه‌های اصلی جنگ امروز یعنی نبردهای اقتصادی برشمرد. جایی که علیرغم تحریم و فشارهای بی‌سابقه، چرخ اقتصاد با فداکاری و فعالیت بی‌وقفه بخش خصوصی همواره در جوشش و حرکت بوده و خواهد بود.

او ضمن اشاره به فعالیت دفتر بسیج اتاق خرمشهر در دوره پیشین گفت: لازم است ضمن تقدیر از مسئول وقت دفتر بسیج اتاق خرمشهر به جهت فعالیت‌های پویا و مثبت خویش در دوران مسئولیت، دفتر بسیج را در دوره حاضر پویاتر و فعال‌تر و در جهت شناسایی و رفع مشکلات اقتصادی اعضای اتاق به کار ببریم.

جنگ امروز، جنگ اقتصادی است و بسیج مثل همیشه تدارکاتچی این جنگ

دبیر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور نیز در این نشست با اشاره به سرآمد بودن استان خوزستان در دفاع از کیان کشور، گفت: مردم استان خوزستان که خطه مهربانی و عطوفت است، همواره بسیجی بوده‌اند و در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی پیش‌قدم و قراول جبهه‌های مختلف نبرد با دشمنان به شمار می‌روند.

جواد اسلامی افزود: از ابتدای انقلاب و با تشکیل بسیج، همواره شاهد آن بوده­ایم که هر جا سنگ و مانعی در پیشبرد اهداف نظام و بهبود سطح معیشت و امنیت هم‌وطنان وجود داشته، بسیج با جایگاهی متعالی جهت رفع معضلات حضور داشته است.

او با اشاره به تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی از سوی دشمنان کشور تصریح کرد: امروزه دشمنان کشور می‌دانند تنها راه فشار به ملت پرافتخار و مقاوم تشدید فشارهای اقتصادی است، ازاین‌رو جنگ امروز خویش را بر جبهه‌های جنگ اقتصادی متمرکز کرده‌اند، جنگی که سنگرنشینان آن فعالان اقتصادی، بازرگانان و صنعتگران عزیز هستند.

اسلامی ادامه داد: بسیج آماده است مانند گذشته امروز نیز در نقش تدارکاتچی و تأمین‌کننده ملزومات و شرایط مناسب برای سنگرنشینان ایفای نقش کند. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، بسیج باید در بهبود شرایط اقتصادی کشور ورود کند و این طلیعه‌ای خواهد بود برای پشتیبانی از فعالان اقتصادی و رفع مشکلات و معضلات آنها.

دبیر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور گفت: باوجود همه کارشکنی‌های داخلی و خارجی و ایجاد قوانین و بخشنامه‌های مخل، می‌بینیم که بخش خصوصی همچنان پای نبرد اقتصادی ایستاده و در حال دفاع از کیان کشور است. بسیج نیز آماده است که بازوی بخش خصوصی در پیشبرد اهدافشان باشد و مشکلات و معضلات را از بین ببرد.

او اظهار کرد: با این هدف و با ایجاد دفاتر بسیج متشکل از فعالان اقتصادی کشور در بخش‌های مختلف کشور بر آنیم تا تجزیه‌وتحلیل تشکل‌های مختلف از وضعیت اقتصادی احصا گردد و به هسته مرکزی بسیج اصناف ارسال شود تا تصمیم مناسبی جهت حمایت و رفع موانع فعالیت‌های اقتصادی اتخاذ و درمجموع در وضع معیشت مردم و ملت بزرگ ایران بهبود مناسبی حاصل شود.

موضوعات :
در همین رابطه