رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

احمد پورفلاح در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

بنیاد توسعه صنعتی و کارآفرینی مهندس محسن خلیلی، به دنبال تقویت تولید است

بنیاد توسعه صنعتی و کارآفرینی مهندس محسن خلیلی با هدف تقویت جایگاه تولید در کشور و بررسی چگونگی تحقق این هدف، تاسیس شد.

سارا ترابی

خبرنگار
02 اسفند 1400
کد خبر : 41664
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیرعامل بنیاد توسعه صنعتی و کارآفرینی مهندس محسن خلیلی با اعلام این خبر که این بنیاد فعالیت خود را آغاز کرده و به دنبال تقویت جایگاه تولید در کشور است، گفت: همواره یکی از دغدغه‌های محسن خلیلی عراقی که از او به‌عنوان پیشکسوت و کارآفرین بزرگ صنعتی در ایران یاد می‌شود، توسعه تولید و صنعت بوده است. بر این اساس بنیاد توسعه صنعتی و کارآفرینی مهندس محسن خلیلی شکل گرفت.

احمد پورفلاح، مدیرعامل این بنیاد، نام‌گذاری کتابخانه اتاق ایران به نام مهندس خلیلی و استقرار تندیس او در این محل را سرآغاز تلاش ایشان برای راه‌اندازی بنیادی به‌منظور توسعه و تقویت فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در کشور دانست و گفت: تعدادی از اساتید بنام دانشگاه‌های معتبر کشور در رشته‌های مختلف به‌ویژه اقتصاد و تعدادی از مدیران خوش‌نام بنگاه‌های صنعتی به‌عنوان هیات مؤسس و هیات مدیره با این مجمع همکاری حرفه‌ای دارند.

او با بیان این مطلب که خلیلی عراقی از سالیان دور بر این باور است که تا تولید راه نیفتد ایران به سامان نمی‌رسد، ادامه داد: من از شاگردان ایشان بوده و این دیدگاه متعالی را باور دارم و برای تحقق این ایده عالی تلاش می‌کنم.

پورفلاح اظهار کرد: برابر اساسنامه بنیاد و بر مبنای مرامنامه آن قرار است با تحقیق و پژوهش، مدل‌های توفیق یافته برای رشد و توسعه در جهان را شناسایی کرده و به کمک ارتباط با دانشگاه‌های داخلی و خارجی، تبادل اطلاعات با بنیادهای مشابه در دنیا، گره‌های کور در اقتصاد ایران را شناسایی کرده و راه‌حل‌های موجود را به مسئولان تصمیم گیر کشور، اعلام کنیم.

مدیرعامل بنیاد توسعه صنعتی و کارآفرینی مهندس محسن خلیلی، ارتباط مؤثر و مستمر با وزارتخانه‌ها و مؤسسات بزرگ کشور برای مطالعه و تحلیل طرح‌های موردنظر آنها، شناسایی جوانان نخبه و کمک به رشد و بالندگی آنها، بررسی دستاوردهای علمی پژوهشی، اشتغال‌زایی، نوآوری و صادراتی بنگاه‌های موفق ایران و ارزیابی این تلاش‌ها توسط تیم‌های قوی و مستقل را از برنامه‌های پیش روی این بنیاد دانست و تصریح کرد: قرار است به کمک هیات‌های داوری به‌صورت سالانه، نشان کار، تلاش و سازندگی بنیاد مهندس محسن خلیلی به حائزین بالاترین رتبه با حضور اندیشمندان مطرح کشور اهدا شود.

پورفلاح همچنین این بنیاد را نمونه بارزی از یک موسسه مردم‌نهاد برشمرد که بودجه تجهیز و راه‌اندازی آن توسط محسن خلیلی پرداخت می‌شود و قرار است در ادامه به‌تدریج با اجرای پروژه‌های گوناگون، بنیاد به مرحله خودکفایی برسد و امکان تداوم فعالیت و ایجاد تحول در آن برای نسل آینده‌ساز کشور فراهم شود.

در همین رابطه