رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

سیدمهدی طبیب‌زاده در نشست شورای گفت‌وگوی استان کرمان

با تعامل و تفاهم، اقدامات بزرگی در فضای کسب‌وکار انجام می‌شود

رئیس اتاق کرمان با اشاره به دستاوردهای این اتاق برای حل مشکلات از طریق تفاهم با دستگاه‌ها می‌گوید: بخشی از موانع موجود در فضای کسب و کار از طریق همین تفاهم و تعامل برطرف شدنی است.

26 اسفند 1400
کد خبر : 41948
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه هر جا که اتاق کرمان وارد شده و توانسته با سازمان‌های دولتی تعامل برقرار کند، اتفاقات مثبتی رخ داده، گفت: اگر اتاق در موضوع توسعه‌ استان و فضای کسب‌وکار با سازمان‌های مرتبط و دخیل در این موضوع به تفاهم برسد، حتما کارهای اساسی در سال آینده انجام خواهد شد.

سیدمهدی طبیب‌زاده در هفتادویکمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی راهکارهای توسعه صنایع‌دستی استان، افزود: اوضاع اقتصادی کشور سر و سامان نخواهد گرفت مگر این‌که فضای کسب‌وکار بهبود پیدا کند.

رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه باید برای فضای کسب‌وکار به تعریف مشترک رسید تا اقدامی جدی انجام داد، گفت: همه‌ حرکت‌هایی که می‌خواهیم انجام دهیم در سایه بهبود فضای کسب‌وکار در حد مطلوب است.

وی اظهار کرد: اولین جلسه شورای گفت‌وگو در سال‌جاری را با موضوع تحقق شعار سال یعنی تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی تشکیل دادیم تا مشخص شود چه اقداماتی باید انجام دهیم که متفاوت و نتیجه‌بخش باشد.

وی ادامه داد: به همین دلیل استاندار کرمان پذیرفتند مسئولیت کارگروهی ذیل شورای گفت‌وگو را به عهده بگیرند به نام کارگروه تحقق شعار سال و بر این اساس تکلیفی به اتاق بازرگانی دادند و ما هم سعی کردیم با همکاری همه‌ سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی اقدامی ‌ویژه را در این مسیر انجام دهیم.

طبیب‌زاده افزود: ممکن است برخی اقداماتی که انجام دادیم هنوز به نتیجه نرسیده باشد اما ساختاری پایه‌گذاری و روشی تدوین شد که ما به زمینه‌ تحقق شعار سال بپردازیم و حتی می‌خواهیم به شعارهای سال قبل برگردیم و ارزیابی کنیم که چقدر حرکت‌های ما و کشور در این مسیر موفق شدند.

وی خاطرنشان کرد: این ساختار را در اتاق کرمان ایجاد کردیم که خودمان را مقید بدانیم آن‌چه را مطرح می‌شود در مسیر اجرا قرار گیرد.

رئیس اتاق کرمان گفت: در همکاری اتاق بازرگانی با آموزش و پرورش، پویش کرمان دانا شکل گرفت که 120 مدرسه در نقاط محروم شهر و استان ساخته شود.

طبیب‌زاده بیان کرد: در این همکاری تاکنون، ۷۰ درصد برنامه‌ها محقق شده و حتی استانداردهای ساخت مدارس را در استان افزایش داده و سایر خیرین را همراه کرده است.

وی افزود: نهضت مدرسه‌سازی که از سال 98 توسط اتاق و با همکاری آموزش و پرورش شروع شده، اتفاقات بزرگی را در استان رقم زده است. رئیس اتاق کرمان تصریح کرد: در بخش بهداشت و درمان، همکاری اتاق و فعالان اقتصادی از آغاز بیماری کرونا، کمک بزرگی به مهار این بیماری ناشناخته کرد.

طبیب زاده، با اشاره به همکاری گسترده اتاق کرمان با دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: در همکاری با فنی‌وحرفه‌ای، کارهای بسیار خوبی انجام می دهیم و هر جا که اتاق بازرگانی محور کار شده و با کمک سازمان‌ها پیش رفته، اتفاقات خوبی افتاده است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع جلسه با عنوان راهکارهای توسعه‌ی صنایع‌دستی استان، گفت: ما به توسعه‌ پایدار استان فکر می‌کنیم و استفاده از ظرفیت‌های تجدیدپذیر در غیاب منابعی که روزی نخواهند بود را کارشناسی شده انجام می‌دهیم.

رئیس اتاق کرمان ادامه داد: یکی از موضوعات بسیار اساسی که می‌توان روی آن حساب کرد، موضوع صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از پازل‌های آن به مفهوم اصلی توسعه به همراه گردشگری است.

وی با بیان این‌که اتاق کرمان همکاری بسیار فعال، صمیمی و گرمی با میراث‌فرهنگی استان داشته است، گفت: این همکاری منشا تحول صنایع‌دستی در سطح استان بوده است.

طبیب‌زاده خاطرنشان کرد: صنایع‌دستی کرمان در مسیر بسیار خوبی در حال رشد است و همه‌ صاحب‌نظران صنایع‌دستی را با محوریت میراث فرهنگی دور هم جمع کردیم و تلاش‌ها وقتی به ثمر می‌رسد که سیستماتیک‌ پیش رود.

استاندار کرمان نیز در این نشست با اشاره به برگزاری جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان، بیان کرد: مسائل استان کرمان روشن است و اسناد ملی و استانی ایجاد شده اما در برنامه‌ ‌عملیاتی قابل اجرا، مشکل داریم که این نقص باید برای سال آینده رفع شود.

علی زینی‌وند ادامه داد: اسناد خوبی در شورای گفت‌وگوی استان تولید شده و اهداف راهبردی کلانی برای کشور تولید کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که تشکیل کارگروه تحقق شعار سال در استان کرمان و توسط اتاق بازرگانی کاری بی‌نظیر بود، یادآور شد: کرمان در خصوص تحقق شعار سال کار کرده و اتاق بازرگانی باید این برنامه را تدوین و اطلاع‌رسانی کند.

استاندار کرمان با تاکید بر عملیاتی شدن مصوبات، تصریح کرد کرد: مصوبه‌ی زیاد و بدون زیرساخت موجب سرخوردگی می‌شود و زیرساخت‌های اداری مصوبات باید ایجاد شوند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به وضعیت نامطلوب شرکت فرش گفت: مطالبه برای مرمت و احیای این بنا جدی است و این امکان وجود دارد که دولت در قالب واگذاری بین وزارتخانه‌ای، این ساختمان را تعیین‌تکلیف کند.

وی تصریح کرد: می‌توان مدیریت آن را به استان و به میراث‌فرهنگی واگذار تا آن را مرمت و احیا کند و همچنین در بودجه می‌توان ردیفی را جابه‌جا و عددی را به این مجموعه اختصاص داد. پورابراهیمی، با تاکید بر اینکه شرکت فرش می‌تواند در اختیار استان قرار گیرد، گفت: میراث‌فرهنگی پس از این اقدام، می‌تواند آن را مرمت و احیا کند.

موضوعات :
در همین رابطه