رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی با حضور در اتاق ایران خبر داد

مالزی با همکاری ایران، غذای حلال تولید می‌کند

به گفته مصطفی محمد، وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی، این کشور با همکاری ایران می‌تواند در زمینه تولید غذای حلال سرمایه‌گذاری مشترک داشته باشد.

01 آبان 1395
کد خبر : 4809
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مصطفی محمد، وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی و هیات همراه امروز شنبه با حضور در اتاق ایران با غلامحسین شافعی دیدار کردند. وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: من به تهران آمده ام تا تصمیمات مهمی را که سران دو کشور در سفر اخیر حسین روحانی به مالزی اتخاذ کرده‌اند، پیگیری کنم.

مصطفی محمد درباره این تصمیمات گفت: از تصمیمات مهمی که اتخاذ شده، افزایش تجارت میان دو کشور است که سطح آن طی سال های اخیر کاهش پیدا کرده بود. موضوع دیگر سیستم پرداخت‌ها بعد از تحریم‌هاست، به نحوی که بانک‌های مرکزی دو کشور بتوانند پرداخت‌های یکدیگر را انجام دهند. همچنین قصد داریم در مورد تجارت در حوزه نفت و گاز و خودرو تصمیماتی را که اتخاذ شده پیگیری کنیم.

وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی با اشاره به توانایی دو کشور بای فعالیت در زمینه تولید غذای حلال در جهان گفت: در زمینه تامین مالی و استفاده از بانک‌های اسلامی برای تامین مالی پروژه های تولید غذای حلال مذاکراتی داشتیم. ما بانک اسلامی قوی داریم و می توانیم نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه سایر کشورها از این ظرفیت استفاده کنیم. مالزی و ایران می توانند در این زمینه سرمایه‌گذاری مشترک داشته باشند. حتی در کشورهای غیر مسلمان نیز پذیرش و استفاده از غذای حلال رو به افزایش است.

وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی ادامه داد: علاوه بر غذای حلال، دومین حوزه اولویت ما تولید داروهای حلال و واکسن‌های حلال است و با شرکت‌های بین‌المللی می‌توانیم در این زمینه همکاری کنیم.

مصطفی محمد به شرکت مالزیایی AGA farmer اشاره کرد که در زمینه تولید داروهای حلال فعال است. او حوزه تولید مواد آرایشی-بهداشتی حلال را سومین حوزه مورد مذاکره با رئیس اتاق ایران و از زمینه های مهم همکاری مشترک میان دو کشور برشمرد.

موضوعات :
در همین رابطه