رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

دفتر بسیج تجار اتاق کاشان افتتاح شد

دفتر بسیج تجار اتاق کاشان در مراسمی با حضور فعالان اقتصادی منطقه و مسئولان سپاه و بسیج افتتاح شد.

29 آذر 1401
کد خبر : 55015
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کاشان گفت: کار اتاق با بسیج در خصوص فعالان اقتصادی همواره به‌صورت پویا همکاری داشته و موضوعات مختلفی را در رفع مشکلات صنعتگران پیگیری کرده است.

محمود تولایی در مراسم افتتاح دفتر بسیج تجار در اتاق کاشان، افزود: منطقه کاشان به لحاظ اقتصادی فرهنگی و مذهبی پیشرو و علاوه بر تجارت پویا در صنعت هم بالغ‌بر 1500 کارخانه دارد و بسیج همواره در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف اقتصادی داوطلبانه و با اخلاص در رفع مشکلات صنعتگران پیشتاز بوده است و اتاق در این خصوص همکاری داشته و دارد.

در ادامه نشست حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف کشور، اظهار کرد: شاکله کار اتاق بازرگانی تجارت است. اگر اتاق با صنعت و کشاورزی هم ارتباط دارد ولی روح حاکم بر اتاق‌های بازرگانی تجارت است که الحمدالله در کشور اتفاق افتاده است و امیدواریم باعث خیر شود.

وی هدف از راه‌اندازی بسیج در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی کمک به این حوزه‌ها در محورهای مختلف به‌خصوص صادرات عنوان کرد و افزود: ارتباط خوبی با مقامات کشوری برقرار شده است و از طرف دیگر سپاه و بسیج ارتباط خوبی به توده مردم دارد و می‌تواند به‌عنوان حلقه وصل مجموعه دولت و حاکمیت و مردم ایفا کند. وقتی مشکلات اقتصادی از طریق بسیج به دولت منتقل شود به خاطر اینکه منافعی ندارد باورپذیرتر است و امکان حل سریع مشکلات وجود دارد.

حسن‌پور ادامه داد: یکی از وظایف بسیج این است که اجازه ندهد به صنایع و اقتصاد یک شهر و منطقه آسیب وارد شود. جلوی بعضی از پرونده‌سازی‌ها و تنگ‌نظری‌ها گرفته شود. بعضی‌ها می‌گویند چرا این‌ها این‌قدر پول دارند! اگر پول دارند که سرمایه برای اشتغال و اقتصاد این مملکت به کار گرفته شده است.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور، وظیفه سپاه را هدایت، حمایت و نظارت دانست و افزود: امنیت اقتصادی در صورتی معنی پیدا می‌کند بعضی از پرونده‌سازی که مشکلاتی برای فعالان اقتصادی ایجاد می‌کند بسیج باید جلوی این مشکلات را بگیرد. 

کریم اکبری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان افزود: انقلاب اسلامی در شهرستان کاشان از پیروزی انقلاب تاکنون صنعت همواره پشتیبان انقلاب، دفاع مقدس و جریان‌های مقاومت بوده است و کاشان بیش از 200 کارگر شهید تقدیم انقلاب کرده است و این همراهی و همکاری همچنان ادامه دارد.

کریم اکبری با اشاره به تداوم همکاری و همیاری در دوره فراگیری کرونا گفت: جبهه انقلاب با اصناف و اقتصاد درهم‌تنیده است و بازار کاشان متدین و انقلابی است. در جریان اغتشاشات اخیری بازار کاشان یک ثانیه هم تعطیل نشد و خیریه‌ها و هیئت‌های کاشان توسط بازاری‌ها و مدیران شرکت‌های اقتصادی کاشان اداره می‌شود. بسیج از مردم، همراه مردم و برای مردم است.

وی ادامه داد: اگر در فضای کاشان امنیت و آرامش نسبی برقرار است ناشی از امنیت اقتصادی است. کاشان اگر در کف خیابان به مشکل برنخورده است به‌واسطه این است که وضعیت اقتصادی و اشتغال آن به نسبت مناسب است. شرایط اقتصادی کشور سخت است ولی مردم کاشان به‌واسطه صنعتی پویایی که دارد از حداقل‌های لازم برخوردار هستند.

کریم اکبری گفت: همهٔ این‌ها به این معنی نیست که مشکلاتی در حوزه اقتصادی و صنعتی وجود ندارد. مشکلات هست ولی صاحبان صنایع و بزرگان اقتصادی با تدبیری که به خرج داده‌اند نه‌تنها مشکلات حوزه اقتصادی را به‌صورت بومی برطرف کرده و شرایط مناسبی برای خدمتگزاری به مردم و جامعه رقم زده و الحمدالله امروز وضعیت خوبی در شهرستان کاشان به لحاظ اقتصادی فراهم شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان اظهار کرد: اعتقاد داریم اگر نظام و دولت یک‌قدم در جهت حمایت بخش‌های خصوصی گام بردارد این مجموعه‌ها 10 قدم در حوزه کاری خود پیشرفت کرده و صد قدم در راستای خدمتگزاری به مردم، جامعه و شهر حرکت می‌کنند.

موضوعات :
در همین رابطه