رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در نشست شورای گفت‌وگوی البرز مطرح شد

مشکلات فعالان اقتصادی با جدیت پیگیری می‌شود

استاندار البرز با اشاره به تلاش‌هایی که برای افزایش تولید به‌منظور تحقق شعار سال انجام می‌شود، وعده داد که رفع مشکلات تولید، صنعت و تجارت استان البرز با جدید پیگیری شود.

01 خرداد 1402
کد خبر : 56478
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

استاندار البرز گفت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، مشکلات حوزه تولید، صنعت و تجارت البرز در ابعاد استانی و ملی با جدیت دنبال می‌شود.

مجتبی عبداللهی در نود و هفتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی البرز در ارتباط با درخواست مدیران شهرک‌های صنعتی به توسعه خدمات زیرساختی در این نقاط، اظهار کرد: پرداخت ماهانه حق شارژ از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان ازجمله اشتهارد در راستای تأمین زیرساخت‌ها، نظافت و زیباسازی این مناطق ضرورت دارد.

وی در ادامه افزود: شرکت‌های خدماتی مستقر در شهرک‌های صنعتی نیاز است که در مقابل دریافت حق شارژ از واحدهای صنعتی خدمات لازم را به این مجموعه‌ها ارائه دهند.

استاندار البرز با تأکید بر اهمیت رسیدگی به وضعیت آسفالت معابر، دسترسی‌ها، روشنایی خیابان‌ها، ایجاد و رسیدگی به وضعیت تصفیه‌خانه‌ها و دیگر موارد مرتبط در سطح شهرک‌های صنعتی استان افزود: با مشارکت در پرداخت ماهانه حق شارژ از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی می‌توان این موارد را عملی کرد، با این تزریق مالی ارزش‌افزوده هم ایجاد می‌شود.

وی همچنین با اشاره به برپایی پاویون استان البرز در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور که هفته گذشته برگزار شد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های فراوان البرز در تولید و صادرات با احصاء نقاط ضعف و قوت که در برگزاری نمایشگاه امسال دیده شد، در دوره‌های بعدی فعالان اقتصادی ازجمله شرکت‌های البرزی با قدرت بیشتری در این رویداد حضور خواهند یافت.

عبداللهی در ادامه با بیان اینکه تلاش و عزم جدی ما بر تحقق شعار امسال و مهار تورم و رشد تولید معطوف شده است، افزود: امید است که بتوانیم در راستای افزایش تولید استان و به‌تبع آن کشور و کاهش تورم در جهت تصمیم‌سازی و رفع موانع تولید، صنعت و تجارت استان گام برداریم.

وی با ذکر این نکته که مسائل و موضوعات استانی در حوزه تولید، صنعت و تجارت را با تعامل مدیران مربوطه حل خواهیم کرد، گفت: به خواسته فعالان این عرصه تا حدی که در توان و اختیارات استانی ما است، رسیدگی خواهیم کرد، آن مواردی نیز که نیاز به چاره‌اندیشی ملی دارد از طریق مراجع قانونی مرتبط پیگیری می‌کنیم.

در بخش دیگری از این نشست، پرهام رضایی رئیس اتاق کرج نیز گفت: در بازه زمانی 17 لغایت 20 اردیبهشت‌ماه امسال نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور برگزار شد که یک رویداد مهم برای معرفی پتانسیل بخش‌های مختلف کشور ازجمله تولید، صنعت و خدمات در این حوزه بود.

وی ادامه داد: پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور (ایران اکسپو ۲۰۲۳) با مشارکت بیش از ۷۵۰ شرکت داخلی و با عرضه ۱۲ گروه کالایی مشتمل بر دارویی، دانش‌بنیان، تجهیزات پزشکی، لوازم‌خانگی، صنعت، مواد غذایی، پتروشیمی، ساختمان، صنایع دستی و یا خدمات فنی و مهندسی همراه بود.

رئیس اتاق کرج در ادامه حضور هیات‌های تجاری و نمایندگانی حدود 69 کشور دنیا را از دیگر ظرفیت‌های مهم این نمایشگاه برشمرد و افزود: رویداد "ایران اکسپو" زمینه‌ساز شکل‌گیری تعاملات سازنده، رونق صادرات و تقویت اقتصاد است.

وی بیان کرد: در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور با همکاری اتاق کرج و انجمن صادرکنندگان استان، محصولات و دستاوردهای بالغ‌بر ۳۰ شرکت مطرح البرزی در فضایی به وسعت هزار مترمربع در دو سالن صنایع غذایی و گروه پتروشیمی به نمایش گذاشته شد و فعالان اقتصادی البرز از حضور در این رویداد رضایت‌مندی قابل قبولی داشتند.

رضایی در ادامه همچنین با اشاره به نظم موجود در برگزاری پیوسته جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی البرز در یک سال گذشته افزود: در این راستا بخشی از پاویون استان البرز در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور را برای پیشبرد امور مرتبط به سرمایه‌گذاری‌ها را در اختیار مدیران دولتی مرتبط به امور اقتصاد و دارایی استان قرار دادیم و این نشان از هماهنگی میان مسئولان در البرز دارد.

وی عنوان کرد: با توجه به استقرار بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان توانمندی کافی برای اختصاص عرصه بیشتری به‌عنوان پاویون البرز در نمایشگاه آتی توانمندی‌های صادراتی کشور وجود دارد.

رئیس اتاق کرج در ادامه تأکید کرد: برای حضور پررنگ‌تر شرکت‌های تولیدی و صنعتی داخلی ازجمله البرز در رویدادهای خارجی مانند نمایشگاه‌های بین‌المللی همسایگان کشورمان و عرضه محصولات ایرانی به تزریق بودجه دولتی نیاز است.

وی با اشاره به اهمیت حضور نمایندگان مجلس در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: با توجه به درخواست نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی می‌توانیم در صورت تصویب، برگزاری ماهانه نشست‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان را به سومین شنبه هرماه موکول کنیم تا آنها نیز در جلساتی آتی حضور یابند.

موضوعات :
در همین رابطه