رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق گرگان مطرح کرد

بروکراسی‌های غیرضروری با اقدام جهادی حذف شوند

امیر یوسفی، رئیس اتاق گرگان با اشاره به اینکه اتلاف زمان به دلیل بروکراسی‌های غیرضروری، عامل فرار سرمایه‌گذاران است، حذف بروکراسی‌های غیرضروری با یک اقدام جهادی را به‌منظور تحول و تحرک فضای کسب‌وکار پیشنهاد داد.

21 خرداد 1402
کد خبر : 56694
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: زمان برای سرمایه‌گذار مهم است و با مواجهه به موانع قطعاً مسیر خود را به حوزه‌ای دیگر تغییر می‌دهد. در این شرایط است که برخی استان‌ها از سرمایه‌گذاری‌های کلان بی‌بهره هستند.

امیر یوسفی، در نخستین جلسه کمیسیون اقتصاد کلان که در گمرک استان گلستان برگزار شد، افزود: تحول و تحرک موجب بهبود فضای موجود می‌شود و این مهم با همکاری بخش دولتی میسر خواهد شد؛ ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود طی اقدامی جهادی، بروکراسی‌های غیرضروری را حذف کنیم.

وی در ادامه تأکید کرد: منطقه آزاد اینچه برون در توسعه مراودات تجاری ظرفیت بسیار خوبی خواهد داشت و استفاده از این ظرفیت‌ها با حذف بروکراسی‌های زائد، می‌تواند کمک قابل‌توجه به تجارت استان گرگان باشد.

 در این نشست، رضا مبصری، عضو هیات رئیسه اتاق گرگان نیز گفت: وجه تمایز مناطق آزاد نسبت به سرزمین اصلی، قوانین مربوط به این مناطق است که موجب می‌شود فضای کسب‌وکار اوضاع بهتری داشته باشد و رشد تولید ناخالص داخلی افزایش یابد.

وی افزود: در این شرایط شاهد رونق خواهیم بود و طرح‌های ورود موقت مواد اولیه، تولید و سپس صادرات را محقق ساخت که در این شرایط ارزش‌افزوده اتفاق خواهد افتاد.

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق گرگان ادامه داد: در استانی مانند گلستان که با محوریت کشاورزی است، وجود منطقه آزاد می‌تواند به رونق این بخش کمک کند، همچنین ما در استان گلستان چشم‌انداز قوی دیگری جز تأسیس منطقه آزاد نمی‌بینیم که تا این حد محرک باشد و سرمایه‌گذار جذب کند.

مبصری با بیان اینکه کمیسیون اقتصاد کلان بر روی پیشرفت منطقه آزاد تأکید دارد، گفت: البته در مسیر پیشبرد برنامه کمیسیون اقتصاد کلان، سازمان‌دهی و شروع سرمایه‌گذاری مشکل وجود دارد؛ ازجمله اینکه هنوز اعضای هیات مدیره مشخص نشده‌اند و این گذر زمان موجب عقب افتادن سرمایه‌گذاری می‌شود و باید در رفع آن تسریع شود.

به گفته وی، بیش از نیمی از تولید ناخالص در این طرح نیازمند سرمایه‌گذاری است که تأمین آن با همکاری بخش خصوصی و دولت امکان‌پذیر خواهد بود.

موضوعات :
در همین رابطه