رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

سیدمهدی طبیب زاده مطرح کرد

محدودیت تأمین مالی بنگاه‌ها، مانع رشد تولید است

رئیس اتاق کرمان، تحقق رشد تولید، را نیازمند توجه به تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی دانست و گفت: قطعاً با محدود کردن تأمین مالی، رشد مورد انتظار در تولید رخ نمی‌دهد.

22 خرداد 1402
کد خبر : 56698
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان گفت: در سال جاری برای تحقق رشد تولید قطعاً تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی ضروری است و اگر تأمین مالی محدود شود، این رشد اتفاق نمی‌افتد.

سیدمهدی طبیب زاده، در آئین تکریم و معارفه مدیر شعب بانک کشاورزی استان کرمان افزود: در شرایط کنونی کشور بانک‌ها به‌ویژه بانک کشاورزی اعلام کند که چه برنامه متفاوتی برای رشد تولید نسبت به سال‌های گذشته دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اصلاح آئین‌نامه بند د تبصره 16 قانون بودجه سال 1402 پس از گذشت حدود سه ماه از سال هنوز اعلام نشده است، گفت: اگر بتوان سیستمی را طراحی کرد که قوانین و آئین‌نامه‌ها پس از تصویب بلافاصله از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی و قابل‌اجرا شوند، بسیاری از فرصت‌ها از دست نمی‌رود زیرا از زمان تصویب تا ابلاغ آنها زمان زیادی طول می‌کشد.

طبیب زاده، در بخش دیگری به استقرار کشاورزی مدرن پرداخت و نجات کشاورزی را منوط به فناوری و افزایش بهره‌وری عنوان کرد.

رئیس اتاق کرمان ادامه داد: در استان کرمان محصولات ارزشمندی مانند پسته، خرما، گل محمدی، مرکبات به دلیل خاک حاصلخیز و اقلیم مناسب وجود دارد که برای تولید آن‌ها 2 میلیون لیتر سم، بیش از 5 میلیارد کیلووات ساعت برق و 6 میلیارد مترمکعب آب مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه اشتغال بیش از 300 هزار نفر و امنیت غذایی مردم در بحث کشاورزی استان بسیار مهم است، اظهار کرد: اگر قیمت آب و برق مصرفی کشاورزی به قیمت واقعی محاسبه شوند، جمع درآمد کشاورزی ما بسیار ناچیز خواهد بود.

طبیب زاده، افزود: در حال حاضر کشاورزی 20 درصد GDP استان را داراست اما اگر رقابت‌پذیر، مدرن و فناور شود می‌تواند با افزایش بهره‌وری، ارزش‌افزوده بیشتری را ایجاد کند.

وی استقرار کشاورزی مدرن را تنها راه گریزناپذیر برای حفظ اشتغال، معیشت و امنیت غذایی حوزه کشاورزی عنوان کرد.

موضوعات :
در همین رابطه