رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در نشست فعالان اقتصادی اردبیل با نماینده استان در مجلس مطرح شد

معافیت محصولات کشاورزی از تعهد ارزی، بزرگ‌ترین خدمت به کشاورزان است

در نشست فعالان اقتصادی اردبیل با نماینده مردم استان در مجلس، اعلام شد: معافیت پیمان‌سپاری ارزی برای صادرات محصولات کشاورزی مهم‌ترین خواسته کشاورزان و تحقق این موضوع خدمت بزرگ به این قشر است.

04 آذر 1402
کد خبر : 68509
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل، گفت: هیچ ممنوعیتی برای صادرات سیب‌زمینی در کشور وجود ندارد و آنچه باعث شده تا بیشتر از نصف تولیدات سیب‌زمینی در انبارها در حال فرسایش باشد، آفت سفیدک سیب‌زمینی در سال جاری بود که به ۳۰ درصد محصولات تولیدی آسیب وارد کرده است.

حسین پیرموذن در نشست فعالان اقتصادی استان اردبیل که با حضور علی نیکزاد، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس برگزار شد، افزود: بزرگ‌ترین خواسته و خدمت به کشاورزان معافیت صادرکنندگان از پیمان‌سپاری ارزی است؛ چراکه بیش از ۹۰ درصد کارت‌های بازرگانی صادرکنندگان به خاطر پیمان‌سپاری ارزی و افزایش سالانه این تعهدات به حالت تعلیق درآمده است درحالی‌که کشاورزان هیچ‌گونه دریافت ارزی از بانک‌ها ندارند.

پیرموذن ادامه داد: راه‌اندازی میربیزینس بانک که در حال حاضر در کشور روسیه فعالیت می‌کند تنها بانک موجود جهت تبادلات ارزی تجار و بازرگانان کشور است و صادرکنندگان به سایر کشورها به دلیل تحریم‌ها مجبور به تبادل ارز از طریق صراف‌ها و کاهش قابل‌توجه سود صادرات مواجه هستند.

وی در ادامه از علی نیکزاد نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خواست مسئله حذف تخفیف جرائم مالیاتی را در حمایت از صنایع کل کشور و بخش خصوصی را پیگیری و با تصویب این طرح که مالیات‌های بخش خصوصی و صنایع را چند برابر خواهد کرد مخالفت کند.

رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل گفت: بسیاری از تجار و بازرگانان ازجمله کشاورزان و تولیدکنندگان سیب‌زمینی صرفاً تمایل به صادرات در قبال دریافت ارز دارند و قرار دادن صادرات بر مبنای واردات از دیگر مشکلات پیش روی کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی است که نیازمند توجه تصمیم‌گیران است.

پیرموذن در پایان اهمیت معافیت پیمان‌سپاری ارزی یادآور شد گفت: در صادرات محصولات کشاورزی معافیت پیمان‌سپاری ارزی بیش‌ترین اهمیت را نسبت به سایر حمایت‌ها از کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی دارد و خدمت اصلی به این قشر در تحقق این هدف مهم است.

موضوعات :
در همین رابطه