رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

حسین پیرموذن در مراسم تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی و معدنی اردبیل

برنامه استراتژیک صنعت کشور با همکاری اتاق ایران ترسیم می‌شود

نایب‌رئیس اتاق ایران با تأکید بر اینکه داشتن استراتژی، تنها راه برون‌رفت از مسائل و مشکلات است، گفت: بر همین اساس طی توافق با وزیر صمت، برنامه استراتژیک صنعت کشور با همکاری اتاق ایران ترسیم می‌شود.

09 اسفند 1402
کد خبر : 69229
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: داشتن استراتژی تنها راه برون‌رفت از مسائل و مشکلات است و بر همین مبنا طی توافق با وزیر صمت برنامه استراتژیک صنعت کشور با همکاری اتاق ایران ترسیم می‌شود.

حسین پیرموذن در مراسم تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی و معدنی استان اردبیل، با تقدیر از همراهی دولت و قوه قضائیه در تسهیل و رفع موانع و مشکلات واحدهای اقتصادی اظهار کرد: در سطح استانی بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری هر آنچه توان داشته در راستای توسعه و پیشرفت انجام داده است اما ایرادات و مشکلاتی در سطح ملی اعم از پیمان‌سپاری ارزی، زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، افزایش مالیات، بخش خصوصی را در تنگنا قرار داده است.

وی با اشاره به افزایش مالیات در سال آتی، ادامه داد: درحالی‌که بخش خصوصی با مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کند، سنگینی هزینه‌های دولت نیز بر روی دوش بخش خصوصی قرار گرفته و تداوم حیات و ادامه فعالیت این بخش را تهدید می‌کند.

نائب رئیس اتاق ایران گفت: طی دیدار با وزیر صمت توافق شد برنامه‌ استراتژیک صنعت کشور توسط مرکز پژوهش‌های اتاق ایران و ۳ نفر به نمایندگی از وزیر صمت تدوین شود و با شناسایی نقاط کور و مشکل‌دار بخش خصوصی در برنامه هفتم توسعه دورنمای صنعت کشور ترسیم شود.

پیرموذن با بیان اینکه اغلب مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی، بازرگانان و تجار، استانی نبوده و در سطح ملی مطرح است، افزود: تنها راهکار برون‌رفت از مشکلات داشتن استراتژی برای نیل به اهداف و تعیین راهبردها و ترسیم چشم‌اندازها است.

وی انتخابات پیش رو را یادآور شده و به فرمایش رهبر معظم انقلاب که انتخابات را تنها راه اصلاح کشور می‌دانند اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی، بخش صنعت، بازرگانان، تجار و اصناف به‌واسطه زندگی و سرمایه‌گذاری که در کشور دارند به‌مراتب پایبندتر به اعتقادات و ارزش‌های میهن اسلامی هستند و به دور از سلایق و نگرش‌های مختلف با مشارکت و حضور گسترده در حفظ امنیت کشورمان نقش و وظیفه خود را ایفا می‌کنند.

کسب رتبه اول بازاریابی گردشگری از سوی اردبیل از گام‌های مؤثر در بحث گردشگری است

استاندار اردبیل گفت: رویداد ۲۰۲۳ اردبیل اتفاق مؤثری در جهت معرفی پتانسیل‌های اردبیل به دنیا بود و کسب رتبه اول بازاریابی گردشگری اردبیل در کشور نشان‌دهنده گام‌های مهمی است که در این راستا برداشته شده است

حامد عاملی در این مراسم اظهار کرد: اردبیل ظرفیت‌های مناسبی برای معرفی در عرصه بین‌الملل دارد و کسب رتبه اول بازاریابی گردشگری اردبیل در کشور از ثمرات رویداد ۲۰۲۳ است که توانست اردبیل را در سطح جهانی معرفی کند.

وی ادامه داد: عقل بر تداوم این مسیر حکم می‌کند و برنامه‌ریزی و تأمین زیرساخت‌ها اعم از بزرگراه‌ها، پروازهای خارجی و تکمیل راه‌آهن و ساخت هتل‌های ۴ و ۵ ستاره لازمه رسیدن به این هدف است.

استاندار اردبیل با ابراز رضایت از تکمیل بزرگراه‌ها در ۴ سال اخیر از افزایش ۵۲، ۸۵ و ۱۳۷ کیلومتری بزرگراه‌های استان در طی این سال‌ها خبر داد و افزود: منطقه آزاد انتظاری معقول از طرف مردم است فقط باید این دیدگاه در بین مردم ایجاد شود که انتخاب یک منطقه به‌عنوان منطقه آزاد اهانت به سایر مناطق نیست چه‌بسا از طریق الحاق می‌توان سایر مناطق را نیز تحت تأثیر قرار داد.

عاملی با بیان اینکه مسئله اصلی حاضر در کشور ما اقتصاد است گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه نشان داد این مردم پای ارزش‌ها و انقلاب استوار و محکم ایستاده‌اند.

رفع مسائل و مشکلات نیازمند نگاه کلان و ملی است

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل نیز گفت: لازمه رفع بسیاری از موانع در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و رشد و حل‌وفصل مشکلات داشتن نگاه و بینش کلان به مسائل است.

یوسف خدادادی، اظهار کرد: اقتصاد از ارکان اساسی در کشور است و اقتصاد قوی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و تأثیر منفی ضعف در اقتصاد را می‌توان به‌وضوح در افزایش آمارهای مربوط به آسیب‌های اجتماعی دید.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصاد به عوامل متعددی بستگی دارد گفت: تنظیم روابط با سایر کشورها، استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که در این زمینه ایجاد شده‌اند، صادرات و ایجاد منابع ثروت‌ساز و اصلاح سیستم‌های بانکی که در اقتصاد مؤثر هستند به همراه رونق تولید و سرمایه‌گذاری در عرصه‌های گردشگری و تدوین برنامه بلندمدت، ثابت و مستمر در عرصه اقتصادی می‌تواند در توسعه و پایداری اقتصاد مؤثر باشد.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان بر تجهیز زیرساخت‌ها تأکید کرد و افزود: تأمین زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، هوایی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت و پشتیبانی از تولید و سرمایه‌گذاری و حمایت از طرح‌های گردشگری از معیارهای ثروت ساز هر جامعه‌ای است.

خدادادی با بیان اینکه نگاه کلان و جامع به مسائل راهگشا است گفت: نگاه و بینش مسئولان و مردم اگر به مسائل و مشکلات جامع و کلان باشد بسیاری از موانع در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی رفع خواهد شد و لازمه رشد و حل‌وفصل مشکلات داشتن نگاه کلان نسبت به مسائل است.

وی در پایان سخنان خود انتخابات را ثمره انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: دشمن با تزریق یاس و ناامیدی در بین مردم به دنبال ایجاد تفرقه و تجزیه بوده و حضور و مشارکت مردم را نشانه گرفته است این در حالی است که حضور در انتخابات علاوه بر اینکه حق تمامی آحاد مردم است یک تکلیف و وظیفه شرعی محسوب می‌شود و موجب انسجام، اقتدار و وحدت ملی می‌شود.

موضوعات :
در همین رابطه