در شورای گفت‌وگوی استان اصفهان عنوان شد

لزوم مشارکت بخش‌خصوصی اصفهان در توسعه فرودگاهی

استاندار اصفهان: فرودگاه اصفهان نیاز به سرمایه‌گذاری و توسعه دارد و بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه پیشرو باشد.
تاریخ: 22 آبان 1395
شناسه: 5293

چهل و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با ارائه گزارشی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت در موضوع اجرای مصوبات توسعه صادرات استان و بررسی پیشنهاد‌های کمیته کارشناسی در موضوع مسائل و مشکلات امور مالیاتی فعالان اقتصادی در اتاق اصفهان برگزار شد.

استاندار و رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در این جلسه با اشاره به سفر معاون اول رئیس‌جمهور به همراه جمعی از وزرا و معاونین رئیس‌جمهور به اصفهان گفت: در این سفر مسائل و مشکلات استان به‌خوبی به کابینه دولت منتقل و مقرر شد مسائل استان در کابینه دولت مطرح شود.

زرگرپور افزود: در این سفر با پیگیری‌هایی که قبل از سفر صورت گرفته بود و همچنین در جلسات خوبی که در این سفر برگزار شد، مصوبات آبی خوبی گرفته شد و به‌طور کلی نتایج سفر در خصوص آب و محیط زیست اصفهان بسیار خوب بود.

وی افزود: طرح توسعه‌ی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان یکی از طرح‌های مهمی است که با جدیت در حال پیگیری است.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه اتاق بازرگانی باید با اداره کل فرودگاه استان همکاری لازم را داشته باشد، گفت: هیات فرانسوی در حال پیگیری اقدامات فنی در این خصوص است.

زرگرپور گفت: فرودگاه اصفهان نیاز به سرمایه‌گذاری و توسعه دارد و بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه پیشرو باشد.

وی به عدم تناسب سیستم حمل‌ونقل داخلی (ریلی و هوایی) و بین‌المللی با نیاز استان اشاره کرد و افزود: راه‌کار حل این مشکل بهره‌برداری کامل از کارگو پایانه برای حمل بار تجاری است که باید با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، استانداری و ادارات کل فرودگاه‌ها و گمرکات استان صورت گیرد.

 سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های اتاق در راستای حل مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی گفت: حضور وزیر اقتصاد و دارایی در اتاق اصفهان باعث شد که مسایل و مشکلات اقتصاد استان به وی و معاونانشان منتقل یابد.

سهل‌آبادی گفت: اتاق اصفهان آمادگی خود را برای ساخت CIP فرودگاه اصفهان اعلام کرده است ولی هنوز مقدمات واگذاری زمین به این پروژه انجام‌ نشده است.

وی با اشاره به ساخت کارگو پایانه اصفهان و فعال نبودن آن گفت: اتاق بازرگانی اصفهان پیشنهادهای خود را برای راه‌اندازی این مجموعه به فرودگاه ارائه کرده است.

محمود تولایی، رئیس اتاق کاشان در در شورای گفت‌وگوی استان اصفهان گفت: بخش‌نامه تراکنش‌های بانکی پیرو ماده 169 مکرر قانون مالیات‌ها، اردیبهشت سال جاری ابلاغ‌شده است و نباید این بخش‌نامه عطف به ما سابق شود و حساب شخصی فعالان اقتصادی را از سال‌های قبل مورد بررسی قرار دهد.

مصطفی رناسی، نایب رئیس اتاق اصفهان، با اشاره به بالا بودن قیمت تمام‌شده در ایران نسبت به رقبای صادراتی گفت: تورم سالیانه ایران باعث شده قیمت تمام‌شده کالا در ایران نسبت به سایر کشورها افزایش یابد و توان رقابت در بازارهای بین‌المللی را از دست دهد.

وی ثابت بودن نرخ ارز را یکی از عوامل از دست رفتن مزیت‌های رقابتی تولیدکنندگان ایرانی نسبت به سایر رقبا دانست و گفت: بر اساس مصوبه مجلس مقررشده که نرخ ارز بر اساس شرایط اقتصادی تعدیل شود ولی در شرایط کنونی واردکنندگان بیشتر از تولیدکنندگان منتفع می‌شوند.

موضوعات :
در همین رابطه