رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

معاون اداره کل بازرگانی استان جیانگ چین؛

استان جیانگ چین آماده انجام سرمایه‌گذارای مشترک با اصفهان است

رییس اتاق اصفهان گفت: ایجاد شهرک اقتصادی مشترک استان‌های اصفهان و جیانگ می‌تواند به توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایران و چین منجر شود.

20 مهر 1395
کد خبر : 4579
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رییس اتاق اصفهان گفت: ایجاد شهرک اقتصادی مشترک استان‌های اصفهان و جیانگ می‌تواند به توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایران و چین منجر شود.

سید عبدالوهاب سهل آبادی در دیدار با نمایندگان اداره کل بازرگانی استان جیانگ چین در اتاق اصفهان تصریح کرد: راه اندازی این شهرک می تواند به انتقال تکنولوژی و فناوری به ایران و همچنین انجام تولیدات مشترک  صنعتی بیانجامد.

سهل آبادی با اشاره به اینکه استان اصفهان با داشتن بیش از 8 هزار واحد صنعتی در 70 شهرک صنعتی نقش موثری در روابط صنعتی ایران با سایر کشورها از جمله چین دارد، افزود:اصفهان به عنوان قطب فولاد،نساجی، پتروشیمی، سیمان و صنایع دستی  می تواند شریک خوبی برای استان جیانگ چین قلمداد شود .

هان ژی، معاون اداره کل بازرگانی استان جیانگ چین در این دیدار با اشاره به جایگاه اثرگذار استان اصفهان گفت: اصفهان و جیانگ می توانند مکمل یکدیگر در بخش های مختلف شوند و زمینه تولیدات مشترک صنعتی را فراهم کنند .

معاون اداره کل بازرگانی استان جیانگ چین از هماهنگی مقدماتی برای دایر شدن پرواز مستقیم گوانجو – اصفهان خبر داد و گفت:افزایش مراودات تجاری  چین و اصفهان می تواند زمینه برقراری پروازهای منظم بین شهرهای چین و اصفهان را فراهم سازد.

وی از همکاری در پروژه قطار سریع السیر اصفهان – تهران خبر داد و گفت:استان جیانگ آماده سرمایه گذاری مشترک در پروژه هایی از قبیل حمل و نقل است .

معاون اداره کل بازرگانی استان جیانگ چین از رشد 13 درصد تجارت خارجی استان جیانگ نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:این استان آماده گسترش روابط تجاری با استان اصفهان در صنایع های تک و داشن بنیان و همچنین  در ساخت شهرک صنایع هوایی است.

هان ژی خواستار ایجاد سیستم ارتباطی با اتاق بازرگانی اصفهان با هدف تبادل هیات های تجاری و بازدید از شهرک های صنعتی دو طرف شد و گفت:استان جیانگ در امارات متحده عربی و ازبکستان مرکز تجاری احداث کرده و می تواند در استان اصفهان  مرکز مشترک تجاری و صنعتی برپا کند .

موضوعات :
در همین رابطه