رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان اتاق اصفهان، شهرداری اصفهان و شهرداری فرایبورگ آلمان امضا شد

همکاری‌های گردشگری اصفهان و فرایبورگ آلمان گسترش می‌یابد

تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری اتاق اصفهان، شهرداری اصفهان با شهرداری فرایبورگ آلمان باهدف توسعه فعالیت‌های مشترک در بخش گردشگری به امضا رسید.

15 آبان 1395
کد خبر : 5144
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری اتاق و شهرداری اصفهان با شهرداری فرایبورگ آلمان باهدف توسعه فعالیت‌های مشترک در بخش گردشگری به امضا رسید.

سید رسول رنجبران، عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه گفت: 16 سال است که اصفهان و فرایبورگ قرارداد خواهرخواندگی امضا کرده‌اند اما هنوز دو شهر نتوانسته‌اند از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.

رنجبران با اشاره به روابط نزدیک صنعتی ایران و آلمان گفت: آلمان در بخش صنایع ایرانی سرمایه‌گذاری بسیاری داشته است ولی در بخش گردشگری ایران سرمایه‌گذاری انجام نداده است.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌های متعددی بین دو شهر به امضا رسیده است اما تاکنون هیچ‌یک از این تفاهم‌نامه‌ها اجرایی نشده است و امیدواریم در بخش گردشگری این تفاهم‌نامه اجرایی شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان افزود: برجام و توسعه روابط خارجی کشور، فرصت خوبی را برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های منعقدشده بین اصفهان و سایر شهرهای جهان به وجود آورده است و باید از این فرصت برای اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها و گسترش همکاری‌ها استفاده کنیم.

کایرچ باچ، شهردار فرایبورگ که ریاست کمیسیون گردشگری این شهر را نیز بر عهده دارد درباره تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین اتاق  و شهرداری اصفهان و شهرداری فرایبورگ گفت: ساخت هتل و ایجاد امکانات جدید صنعت گردشگری در اصفهان از مفاد این تفاهم‌نامه است.

«باچ» با اشاره به اینکه شهرهای فرایبورگ و اصفهان از 16 سال قبل تفاهم‌نامه خواهرخواندگی منعقد کرده‌اند، افزود: در این مدت دو شهر درزمینه فرهنگی با یکدیگر همکاری کرده‌اند اما توسعه همکاری‌های اقتصادی به‌ویژه در صنعت گردشگری از رویکرد جدید در روابط این دو شهر است.

 

موضوعات :
در همین رابطه