امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق کرمان و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

مهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق کرمان ابراز امیدواری کرد که انعقاد تفاهم‌نامه با کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بتواند به تقویت و توسعه بخش گردشگری استان کرمان کمک کند.
تاریخ: 22 فروردین 1396
شناسه: 7884

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، در حوزه توسعه خدمات فرهنگی، گردشگری و پروژه‌های رفاهی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

برگزاری همایش و سمینارهای داخلی و خارجی کانون در استان کرمان، همکاری مشترک در مرمت ابنیه تاریخی به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری، برگزاری تور و رالی گردشگری در استان، برپایی بازارچه‌های صنایع دستی با محوریت معرفی جاذبه‌های گردشگری کرمان و ایران و مشارکت برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی از جمله مواردی بود که طرفین در اجرای آن به تفاهم رسیدند.

رییس اتاق بازرگانی کرمان در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان و قابلیت بهره‌برداری بهینه از آنها، گفت: خوشبختانه استاندار کرمان با بخش خصوصی استان در زمینه تبدیل کرمان به یکی از قطب‌های گردشگری کشور اتفاق نظر داشته و با حمایتهای ایشان رشد و توسعه گردشگری در سطح استان دیده می شود و برای رسیدن به جایگاهی جهانی برای  این حوزه تلاش می‌کنیم.

مهدی طبیب زاده، خاطر نشان کرد: در حال حاضر زیرساخت‌های زیادی فراهم شده و امیدواریم انعقاد تفاهم‌نامه با کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بتواند به تقویت و توسعه بخش گردشگری استان کرمان کمک کند.

مرتضی حاجی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز این تفاهم‌نامه را نقطه آغاز همکاری‌های مشترک میان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و اتاق بازرگانی استان کرمان دانست و خاطرنشان کرد: از اجرای این تفاهم‌نامه می‌توان به عنوان تجربه‌ای در راستای توسعه همکاری با اتاق‌های بازرگانی سایر استان‌ها بهره برد و قرارداد‌های سازنده‌ای را در شهرها و استان‌های مختلف کشور به اجرا گذاشت.

حاجی، با اشاره به قدمت و فعالیت‌های موثر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در زمینه گردشگری داخلی، خارجی، تلاش برای احیای اماکن تاریخی و ایجاد کمپ‌های کویری در کشور، گفت: یکی از ماموریت‌های محوری این کانون، ترویج فرهنگ اتومبیلرانی ایمن به منظور ارتقاء سطح ایمنی رفت و آمد در محورهای مواصلاتی کشور است.

وی ارائه آموزش‌های تکمیلی به اقشار مختلف جامعه، از جمله رانندگان اتوبوس‌های بین شهری را از دیگر ماموریت‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برشمرد و خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری به طور جدی و مستقیم با موضوع ایمنی رفت و آمد در ارتباط است و با تقویت این حوزه می‌توان به جذب بیشتر و مطلوب‌تر گردشگران خارجی دست یافت.

در ادامه مهدی سیاوشی، رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان با بیان اینکه تا کنون 5 اثر تاریخی این استان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، اظهار داشت: بعد از زلزله بم استان کرمان با کاهش ورود گردشگران خارجی مواجه شد اما خوشبختانه در دولت تدبیر و امید، گردشگری این استان جان دوباره گرفته و مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است .

وی افزود: اطمینان دارم این تفاهمنامه گام مهمی در جهت تکمیل زیرساختها و رشد و توسعه بیشتر گردشگری استان کرمان خواهد بود.

موضوعات :
در همین رابطه