رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق کرمان عنوان کرد

توسعه تشکل‌ها و کسب‌وکارهای خلاقانه، محور برنامه‌های اتاق کرمان در سال 96

سید مهدی طبیب زاده، تقویت تشکل‌ها و توسعه کسب‌وکارهای خلاقانه و جدید مبتنی بر فعالیت‌های دانش‌بنیان را دو برنامه اصلی اتاق کرمان در سال 96 عنوان کرد.

16 فروردین 1396
کد خبر : 7774
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمان در مراسم معرفی دبیرکل جدید این اتاق، توسعه و تقویت تشکل‌ها و توسعه کسب‌وکارهای خلاقانه و جدید مبتنی بر فعالیت‌های دانش‌بنیان دو برنامه اصلی اتاق در سال 96 دانست و گفت این اهداف با بهبود محیط کسب‌وکار انجام می‌شود.

سید مهدی طبیب زاده ادامه داد: در سال گذشته فعالیت‌های خوبی برای ثبات اقتصادی و کاهش تورم در کشور انجام شد اما در زمینه خروج از رکود، نتایج اقدامات چندان ملموس نبود.

طبیب زاده، با تأکید بر اینکه سال 95 نخستین سالی بود که صادرات غیرنفتی کشور از واردات پیشی گرفت، بیان کرد: جبران عقب‌ماندگی‌ها در برداشت منابع گازی و رسیدن به حجم برداشت‌های کشور قطر، حضور پررنگ اتاق ایران در برنامه ششم و رفع برخی موانع توسعه از سایر اتفاقات خوب در سال گذشته بود.

وی تصریح کرد: اتاق کرمان جایگاه خوبی در اقتصاد استان دارد اما باید تأثیرگذاری بیشتری در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی استان و کشور داشته باشد. وی با اشاره به تقویت مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی اتاق کرمان، بر پررنگ‌تر شدن نقش این مرکز در فعالیت‌های اقتصادی استان تأکید کرد.

طبیب زاده، ادامه داد: در اردیبهشت‌ماه سال جاری مرکز داوری اتاق کرمان در راستای حمایت قضایی و حقوقی جدی‌تر از فعالان اقتصادی افتتاح می‌شود که در این زمینه برای برگزاری همایشی مرتبط با این مهم، نشست‌های مختلفی با مدیران و مسئولان قضایی استان برگزارشده است.

رئیس اتاق کرمان «حسن امیری» را به‌عنوان دبیر کل جدید این مجموعه معرفی کرد. طبیب زاده با اشاره به سابقه و موفقیت‌های امیری در مسئولیت‌های گذشته خود به‌ویژه در سیستم‌های تأمین مالی، گفت: انتخاب ایشان می‌تواند در ارائه برنامه‌های تأمین مالی برای تحقق رشد هشت‌درصدی اقتصاد استان در برنامه ششم توسعه مؤثر باشد.

در ادامه این نشست دبیر کل اتاق کرمان، ایجاد فضای همدلی، نشاط، وفاق و مشارکت را از اهداف خود در اتاق کرمان عنوان کرد و افزود: امیدواریم ضمن تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف استان، گام‌های مؤثری برای رشد اتاق کرمان و اقتصاد استان برداریم. امیری، اظهار کرد: ایجاد کسب‌وکارهای کوچک و خلاقانه مبتنی بر فعالیت‌های دانش‌بنیان، می‌تواند نظم و امنیت بیشتری را برای جامعه در پی داشته باشد که اتاق نیز این مهم را دنبال می‌کند.

وی بر انجام کار کارشناسی و علمی، تأکید کرد و گفت: بااطلاع از مسائل و مشکلات مردم و شبکه بانکی، برای رفع مشکلات بخش خصوصی در تأمین منابع مالی پروژه‌ها تلاش خواهیم کرد.

گفتنی است، پیش‌ازاین «مسعود رشیدی نژاد» دبیر کل اتاق کرمان بود که اکنون به‌عنوان رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی اتاق کرمان فعالیت دارد. حسن امیری نیز سابقه دبیری شورای هماهنگی بانک‌های استان و مدیریت امور شعب بانک سپه استان کرمان را در کارنامه دارد.

موضوعات :
در همین رابطه