رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس انجمن خرمای ایران اعلام کرد

کرمان آماده تأمین خرمای موردنیاز منطقه ویژه اقتصادی صحار عمان

محسن رشید فرخی، رئیس انجمن ملی خرمای ایران در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنایع غذایی گلفود دبی نشستی را با روسای مناطق ویژه اقتصادی اتحادیه اروپا، آمریکا، برزیل، آفریقای جنوبی، چین و صحار عمان برگزار کرد.

29 اسفند 1395
کد خبر : 7619
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس انجمن خرمای ایران گفت: استان کرمان به دلیل داشتن آب‌وهوای متنوع و زمین‌های کشاورزی گسترده، آمادگی تأمین خرما و محصولات کشاورزی موردنیاز منطقه ویژه اقتصادی صحار عمان برای صادرات به سایر کشورها را در همه فصل‌های سال دارد.

محسن رشید فرخی در نشست با روسای مناطق ویژه اقتصادی اتحادیه اروپا، آمریکا، برزیل، آفریقای جنوبی، چین و صحار عمان، در حاشیه نمایشگاه صنایع غذایی گلفود دبی، افزود: ایجاد ارتباط بین کشورها باید با حمایت طرفین انجام شود، امروز بیش از گذشته نیاز به همکاری حس می‌شود.

رشید فرخی ادامه داد: در ایران برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های مربوط به کشاورزی را با مشوق‌های دولت و حمایت‌های اتاق بازرگانی در قالب یک طرح ملی با عنوان اقتصاد مقاومتی، آغاز کردیم. استان کرمان با جدیت و همت والای استاندار، اولین و موفق‌ترین شهر در دستیابی به اهداف این طرح بوده است.

نایب‌رئیس کمیسیون محیط‌زیست، آب و اقتصاد سبز اتاق ایران، بیان کرد: آمادگی لازم برای صادرات محصولات مختلف به چین، برزیل و سایر کشورها نیز وجود دارد، سعی می‌کنیم با انجام مذاکرات و همکاری‌های مربوطه، قوانین و مقررات غیرضروری و اضافه را حذف کنیم.

رشید فرخی اظهار کرد: ایران بیش از یک‌میلیون تن خرما در 15 نوع از بهترین خرمای جهان، تولید می‌کند. امیدواریم بتوان با توجه به نقش مهم محوری و ترانزیت صحار عمان به‌عنوان رابط بین کشورهای مذکور، در استفاده بهینه از این منطقه برای صادرات محصولات سهم داشته باشیم.

گفتنی است این نشست با همکاری اتاق مشترک ایران و عمان و به میزبانی منطقه صحار عمان برگزار شد. 23 نفر از فعالان صنعت خرما و پسته استان از نمایشگاه صنایع غذایی گلفود دبی از 10 تا 14 اسفندماه 95 بازدید کردند که در حاشیه این نمایشگاه مذاکره و رایزنی با تجار و بازرگانان صنایع پسته، خرما و سایر محصولات کشاورزی انجام شد.

 

موضوعات :
در همین رابطه