مذاکره با هیات آلمانی در اتاق کرمان

هیات تجاری باواریای آلمان با فعالان اقتصادی کرمانی در اتاق کرمان دیدار کردند.
تاریخ: 13 اردیبهشت 1396
شناسه: 8203

 

هیات نوزده نفره تجاری از باواریای آلمان به اتاق کرمان آمده و با رئیس این اتاق و جمعی از فعالان اقتصادی کرمانی گفتگو کردند.

رئیس اتاق کرمان گفت: آماده و علاقمند به همکاری‌های گسترده اقتصادی با ایالت باواریای آلمان به ویژه در حوزه های انتقال تکنولوژی و تجربیات، برگزاری نمایشگاه های مشترک، پروژه های آب و فاضلاب و انرژی های تجدید پذیر هستیم.

سیدمهدی طبیب زاده افزود: طی یک سال گذشته حضور چهار هیات از باواریا در کرمان را شاهد بودیم که این نشانه علاقمندی و فراهم بودن زمینه های همکاری بین دو طرف است، البته با وجود امضای تفاهم نامه های اتاق و استانداری کرمان با ایالت باواریا، انتظار می رود برنامه های سریع تر و عملی تر پیش رود.

طبیب زاده با اشاره به حضور نمایندگان شرکت های فعال در زمینه کشاورزی و صنایع غذایی در این نشست، بر فراهم شدن زمینه فعالیت دو طرف در این حوزه تاکید کرد و ادامه داد: محصولات کشاورزی متنوع و زیادی در استان کرمان تولید می شود که فصل برداشت عمده آنها، زمانی است که در کشورهای اروپای شمالی نمونه این محصولات وجود ندارد.

طبیب زاده به فعالیت شرکت نمایشگاه های بین المللی در کرمان اشاره کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه های مشترک می تواند برای معرفی هر چه بیشتر فرصت ها و توانمندی های سرمایه گذاری و اقتصادی به ویژه در زمینه های معدن و صنایع معدنی، صنایع غذایی و فناوری اطلاعات، حمل و نقل، جاذبه های گردشگری، فرش، صنایع دستی و انرژی های پاک، دو مجموعه ایالت باواریا و استان کرمان بسیار تاثیرگذار باشد. رئیس اتاق کرمان تصریح کرد: کمبود آب در برخی نقاط استان و اجرای پروژه های آب و فاضلاب یکی از اولویت های اصلی استان است که آلمانی ها می توانند در این زمینه نیز همکاری های خوبی با کرمان داشته باشند.

وی بیان کرد: استان کرمان به زودی پشتیبان فعالیت های عمرانی جنوب کشور به ویژه در جاسک و هرمزگان خواهد شد و این پشتیبانی نیاز به ارائه خدمات گسترده دارد که بخشی از آن می تواند با همکاری آلمانی ها انجام شود. طبیب زاده، افزود: همچنین با آغاز بازسازی کشور عراق، کرمان و باواریا می توانند همکاری های گسترده ای در این بازار بزرگ داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: توجه به شرکت های دانش بنیان و راه اندازی مرکز شتاب دهنده ایده ها از برنامه های مهم اتاق کرمان است.

تلاش برای داشتن هوای پاک خارج از تعلقات سیاسی

نایب رئیس کمیسیون محیط زیست، آب و اقتصاد سبز اتاق ایران، گفت: در 50 سال گذشته آسیب های بسیاری به زمین وارد شده و محیط زیست را با معضلاتی روبرو کرده است که همه باید برای حل این مشکلات تلاش کنند. محسن رشیدفرخی، با اشاره به ایستادگی بیشتر کشورهای دنیا به ویژه اتحادیه اروپا در مقابل زیاده خواهی برخی کشورها برای حفظ محیط زیست، گفت: در این رابطه توافق اجلاس اقلیمی پاریس امضا شد تا به حفظ محیط زیست کمک شود.

رشیدفرخی با تاکید بر اینکه امروز باید خارج از هر گونه تعلقات سیاسی، برای داشتن هوای پاک تلاش کنیم، گفت: در استان کرمان زمینه همکاری و سرمایه گذاری با ایالت باواریا در حوزه های انرژی های تجدید پذیر، بازیافت زباله، صرفه جویی در مصرف آب و افزایش بهره وری، وجود دارد.

 باواریا به صادرات محصولات کشاورزی استان کرمان کمک می کند

رئیس بخش بین المللی و صنایع وزارت اقتصاد باواریا رئیس هیات باواریای آلمان بیان کرد: در 50 سال گذشته، کشاورزی بیشترین فعالیت اقتصادی در این ایالت را به خود اختصاص می داد اما پس از دو نسل با تحولی که شکل گرفت این ساختار به صنعتی شدن تغییر یافت.

مارکوس ویت من افزود: درآمد ناخالص ملی باواریا با 12 میلیون نفر جمعیت، 600 میلیارد دلار است که همکاری با کشورهای جهان دلیل این رشد بوده است.

وی ادامه داد: در ارتباط با کشورهای جهان فقط فروش محصولات، مورد نظر ما نیست بلکه همکاری و مشارکت در پروژه ها نیز اهمیت دارد و  همکاری ها اساسی و جدی پیش می رود.

رئیس هیات تجاری باواریای آلمان اظهار کرد: شرکت های این ایالت بیش از 30 سال در چین فعالیت دارند و به زودی نیز کلنگ احداث کارخانه تولید بالگرد باواریایی در چین به زمین زده خواهد شد.

ویت من، با اشاره به اینکه برای آغاز فعالیت ها و اقدامات عملی باید شناخت از دو طرف وجود داشته باشد، تصریح کرد: امکان تامین فاینانس و تامین مالی طرح ها به عنوان یکی از ستون های اصلی اجرای پروژه ها در کرمان مطرح است که در این زمینه مذاکره خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: قصد داریم در این سفر زمینه های همکاری بیشتر شناسایی و به ویژه به صادرات محصولات استان کرمان کمک شود که در این رابطه طی سال جاری هیاتی را برای خرید محصولات کشاورزی کرمان به این استان خواهیم آورد.

ویت من، افزود: نمایندگی وزارت اقتصادی باواریا در تهران با مسئولیت انجام فعالیت ها در سراسر ایران راه اندازی شده که استان کرمان از این طریق نیز می تواند فعالیت های اقتصادی را پیگیری کند.

در پایان این نشست پرسش و پاسخ فعالان اقتصادی و اعضای هیات آلمانی در خصوص چگونگی ارتباط، تعامل و همکاری اقتصادی  صورت گرفت.

موضوعات :
در همین رابطه