رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

فستیوال نوآوری و اختراعات برای اولین بار به خارج از پایتخت می‌رود

کرمان، میزبان هفتمین فستیوال نوآوری و اختراعات

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان از برگزاری فستیوال نوآوری و اختراعات در کرمان خبر داد.

25 فروردین 1396
کد خبر : 7896
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان از برگزاری فستیوال نوآوری و اختراعات در کرمان خبر داد.

عباس جبال بارزی گفت: فستیوال نوآوری و اختراعات کرمان که قرار است در تابستان سال جاری برگزار شود، فرصت مناسبی برای فروش و تجاری‌سازی ایده‌هاست و نباید محدود به یک حوزه باشد.

جبال بارزی در دومین نشست شورای راهبردی فن بازار استان، افزود: این فستیوال باید به‌خوبی اطلاع‌رسانی و شرایط معرفی ایده‌ها به سرمایه‌گذاران بیش‌ازپیش فراهم شود.

در ادامه این نشست، کارگزار مرکز فن‌بازار استان کرمان بابیان اینکه این فستیوال برای معرفی اختراعات و طرح‌های فناورانه به سرمایه‌گذاران و تجاری‌سازی ایده‌ها برگزار می‌شود، اظهار کرد: شش دوره گذشته این فستیوال در تهران برگزارشده و کرمان اولین استانی خواهد بود که میزبانی این فستیوال را در خارج از پایتخت بر عهده دارد.

نعمت اسماعیلی خاطرنشان کرد: طرح‌ها و ایده‌های مختلف از سراسر کشور به دبیرخانه این فستیوال ارسال می‌شوند، ایده‌هایی که نمونه آزمایشی و قابلیت تجاری‌سازی دارند و ارزیابی فنی و قیمت‌گذاری شده‌اند، در این فستیوال ارائه می‌شوند.

وی ادامه داد: در استان کرمان باید 15 طرح و ایده را شناسایی و به مرکز ملی فن‌بازار ارسال کنیم که بی‌شک ایده‌های جذاب و دارای طرح توجیهی کامل بیشتر مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرند.

دبیر کل اتاق کرمان نیز با تأکید بر اینکه برگزاری این فستیوال باید خروجی مثبتی برای استان داشته باشد، گفت: بهتر است به صاحبان ایده آموزش داده شود که چه نکاتی در ارائه طرح‌های خود در نظر بگیرند تا ایده و طرح برای سرمایه‌گذاران جذاب شود.

حسن امیری تصریح کرد: همچنین علاقه‌مندی به حوزه‌های سرمایه‌گذاری در هر منطقه شناسایی و در نظر گرفته شود تا بتوان از این فستیوال بیشتر بهره برد.

در این نشست مقرر شد این فستیوال با موضوع سلامت و حداقل در 16 محور برگزار شود. این محورها در جلسات بعدی تعیین و اعلام خواهد شد.

موضوعات :
در همین رابطه