شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

دوره آموزشی بازرگان کوچک به اراک رسید

سرمایه‌گذاری انسانی با آموزش کسب‌وکار به بازرگانان کوچک

دوره آموزشی بازرگان کوچک در گروه‌های سنی 7 تا 13 سال باهدف کسب مهارت‌های فردی و گروهی در حوزه کسب‌وکار با مشارکت شورای عالی جوانان اتاق اصفهان در اراک برگزار شد.

26 شهریور 1396
کد خبر : 10177
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 

دوره آموزشی بازرگان کوچک در گروه‌های سنی 7 تا 13 سال باهدف کسب مهارت‌های فردی و گروهی در حوزه کسب‌وکار با مشارکت شورای عالی جوانان اتاق اصفهان در اراک برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک در حاشیه برگزاری دوره آموزشی بازرگانان کوچک گفت: کودکان و نوجوانان باید در سنین 7 تا 13 سال با مفاهیمی ازجمله مقدمات بازرگانی، اخلاق در کسب‌وکار، خلاقیت و شخصیت شناسی به‌منظور انتخاب رشته تحصیلی آشنا شوند.

محمدرضا جعفری بیان کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی تربیت نسل جدید کارآفرین و بازرگان و همچنین کسب مهارت‌های فردی و گروهی در کسب‌وکار برای شرکت‌کنندگان  بوده است؛ متأسفانه هم‌اکنون بسیاری از مشکلات و مسائلی که استان صنعتی مرکزی و صنایع این استان را درگیر کرده ناشی از سیاست‌های غلط گذشته بوده که به تربیت متخصصان کارآمد و خبره توجهی نشده است.

جعفری افزود: اگر آموزش‌ها و مهارت‌های لازم در رشته‌های بازرگانی، صنعت و معدن از سنین پایین و به‌ویژه در دوران جوانی و نوجوانی داده شود قطعاً در مسیر خوبی ازنظر رشد و پیشرفت قرار خواهیم گرفت.

وی گفت: هم‌اکنون اصلی‌ترین مشکل در کشور و به‌ویژه استان مرکزی هجوم افراد برای دکتر و مهندس شدن است که بازار کار برای همه آن‌ها وجود ندارد. به معنای دیگر ما نتوانستیم در همه زمینه‌ها بر اساس نیاز کشور نیروی انسانی ماهر تربیت کنیم. همچنین در حوزه فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی نیز کشور با چالش‌های بسیار جدی مواجه است.

جعفری افزود: باوجود تعداد زیاد دانشگاه در استان، آموزش بیشتر تئوری است درحالی‌که در کشورهای توسعه‌یافته آموزش‌های کاربردی بسیار مهم و موردتوجه است و از سنین بسیار پایین و حتی کودکی افراد تحت آموزش‌های لازم و آشنایی با این مفاهیم قرار می‌گیرند.

رئیس اتاق اراک بیان کرد: هم‌اکنون یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین چالش‌هایی که در خانواده‌ها وجود دارد آشنا نبودن نوجوانان با مفاهیم تجارت و کسب‌وکار، استفاده از خلاقیت و توانمندی، تأمین و تضمین آینده کسب‌وکار کشور است. علاقه‌مندی و ترغیب خانواده‌ها به هدایت فرزندان خود به سمت‌وسوی رشته‌هایی مانند پزشکی و مهندسی درگذشته سبب مشکلات کنونی شده است درحالی‌که وجود شغل‌های متنوع و متعدد وازجمله کارآفرینی و بازرگانی در جامعه در شرایط کنونی بسیار ضروری است.

کشف استعدادهای پنهان با برگزاری دوره‌های آموزش بازرگان کوچک

رئیس اتاق اراک گفت: رویکرد اتاق بازرگانی در موضوع آموزش رویکردی بنیادی و زیرساختی است تا از آموزش‌های کم اثر و یا بدون اثر فاصله بگیرد. اتاق اراک با توجه به بازخوردی که از این دوره آموزشی دریافت کرده برگزاری دوره را برای سنین مختلف در دستور کار قرار داده ست زیرا داشتن جامعه‌ای پویا و فعال در حوزه اقتصاد نیاز به آموزش‌های زیرساختی در سنین کودکی و نوجوانی دارد.

جعفری گفت: بیشتر کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه در همه پایه‌های تحصیلی آموزشی، جایگاه ویژه‌ای برای مفاهیم کسب‌وکار و ترویج فرهنگ کارآفرینی در نظر گرفته‌اند، اما این موضوع در کشور ما مغفول مانده است. امیدواریم برگزاری این دوره آموزشی توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سبب شروع برگزاری دوره‌های آموزشی تأثیرگذار در سطح کشور و استان‌های دیگر باشد.

وی ادامه داد: نقش پرورش استعدادها در جامعه موضوع مهم و اثرگذاری است که کمتر به آن پرداخته‌شده درحالی‌که زیرساخت شخصیت هر فرد در دوران کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد. در این دوره آموزشی تلاش کردیم تا به شرکت‌کنندگان داشتن هدف، تلاش مستمر و تقویت انگیزش آموزش داده شود. همچنین خارج از بحث کسب‌وکار نگاه متفاوت به زندگی و روش روبرو شدن با مسائل روز را به آن‌ها آموختیم.

جعفری افزود: پیدا کردن دید وسیع و نگاه کارآفرینانه نوجوانان نسبت به کسب‌وکار سبب خواهد شد این افراد بتوانند از فرصت‌های زندگی خود به‌خوبی استفاده کنند و در مسیری قرار گیرند که بتوانند علاوه بر تضمین آینده کاری خود در اقتصاد کشور نیز تأثیرگذار باشند. بی‌شک با برگزاری دوره استعدادهای پنهان شکوفا می‌شود، که هرکدام از این افراد به‌طور یقین در آینده نقش مؤثری در رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور بر عهده خواهند داشت.

رئیس اتاق اراک تصریح کرد: برگزاری این دوره آموزشی در فضایی هیجان‌انگیز می‌تواند نقش مهمی در تقویت و توسعه بنگاه‌های اقتصادی کشور در آینده داشته باشد، بنابراین مدیران بنگاه‌های اقتصادی باید شرایط لازم برای توانمندسازی نوجوانان و جوانان امروز به‌منظور مدیریت بنگاه‌ها در آینده را فراهم کنند.

گفتنی است دوره آموزشی بازرگان کوچک نخستین بار به ابتکار شورای عالی جوانان اتاق اصفهان برگزار شد و پس‌ازآن اتاق زنجان هم با مشارکت اتاق اصفهان این دوره را برگزار کرد.

موضوعات :
در همین رابطه