رادیو مجازی اتاق ایران - 12 تیرماه 1403

هیأت مؤسس شورای مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان تعیین شد

شورای مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان باانتخاب اعضای هیأت مؤسس این شورا در مورخ هفتم تیرماه تعیین شد.

25 فروردین 1395
کد خبر : 1019
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، «علی اصغر فرشچی» مدیرکل آسیا و اقیانوسیه معاونت بین الملل اتاق ایران با اشاره به مشترکات فرهنگی و مذهبی بین ایران و قزاقستان، بیان کرد: اهمیت کشورهای مختلف برای توسعه روابط تجاری متفاوت است که در این بین قزاقستان از اهمیت به سزایی در منطقه آسیای مرکزی برخوردار است که از کشورهای هدف برای ایران است.


فرشچی ادامه داد: قزاقستان با درآمد سرانه 8 هزار دلاری موقعیت مناسبی برای ورود به بازار ایران دارد و ایران هم برای قزاقستان از کشورهای هدف است.


مدیرکل آسیا و اقیانوسیه معاونت بین الملل اتاق ایران ضمن ابراز خرسندی از تشکیل شورای مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان اعلام کرد: تشکیل شورای مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان مقدمه ای برای گسترش مبادلات اقتصادی بین دو کشور و همچنین کشورهای ثالث است. شوراها و اتاق های مشترک، بازوهای اتاق ایران هستند و می توانند مشکلات و موانع موجود بر سر راه تجار را با ارائه راهکارها حل نمایند.


«شهرام خاصی پور»، رئیس دبیرخانه شوراها و اتاق های مشترک اعلام کرد: هدف از تشکیل شوراها واتاق های مشترک، توسعه روابط اقتصادی بین ایران و یک کشور هدف خارجی است که در تبصره «د» و «ن» ماده 5 قانون اتاق بازرگانی ایران، تشکیل شورا و اتاق های مشترک بعنوان وظیفه اتاق ایران مشخص شده است.


انتخاب 9 نفر به عنوان هیأت مؤسس شورای مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان، تهیه صورت جلسه انتخاب هیأت مؤسس، امضای اساسنامه توسط هیأت مؤسس، تعین تاریخ مجمع، تعین محل استقرار شورا، تعین رئیس و دبیرکل و نایب رئیس شورا، تعین حق عضویت شورا و چگونگی عضوگیری شورا از موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.


گفتنی است که آقایان «ابراهیمی»، «آقاخانی»، «توتونچیان»، «صادقی»، «صمدی»، «عابدی»، «عشریه»، «صفرنژاد»، «نوروزی»، به عنوان اعضای هیأت مؤسس شورای مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان انتخاب شدند.

 

در همین رابطه