رادیو مجازی اتاق ایران - 16 مرداد 1403

واردات برق پاکستان از ایران بیشتر می‌شود

کمیته انرژی کابینه پاکستان ضمن موافقت با افزایش واردات برق از ایران، به وزارت نیروی این کشور دستور داد تا ترتیبات لازم را دراین‌باره فراهم کند.

22 مهر 1396
کد خبر : 10544
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

کمیته انرژی کابینه پاکستان با خرید ۱۰۰ مگاوات برق بیشتر از ایران موافقت کرد و به وزارت نیروی این کشور دستور داد تا ترتیبات لازم را دراین‌باره فراهم نموده و اقدامات اولیه را به‌سرعت انجام دهد.

پاکستان تودی نوشت: کمیته انرژی کابینه پاکستان با خرید 100 مگاوات برق بیشتر از ایران موافقت کرد و به وزارت نیروی این کشور دستور داد تا ترتیبات لازم را دراین‌باره فراهم نموده و اقدامات اولیه را به‌سرعت انجام دهد.

در این نشست که به ریاست شاهد خاقان عباسی، نخست‌وزیر پاکستان برگزار شد، روند پیشرفت پروژه خط انتقال برق بندر قسیم، نیروگاه‌های برق با سوخت زغال‌سنگ، پروژه نیلوم جهلوم، و پروژه‌های برق‌آبی تاربلا آی وی و گولن گل مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست وزارت نیروی پاکستان اعلام کرد که دولت ایران علاقه‌مند به تأمین 100 مگاوات برق بیشتر علاوه بر ترتیبات موجود برای 100 مگاوات برقی است که پیش‌ازاین قرارداد صادرات آن منعقد شده بود. به‌منظور تأمین نیازهای فوری منطقه مکران و به‌ویژه بندر گوادر و منطقه صنعتی آن، خط انتقال و شبکه توزیع 100 مگاوات برق بیشتر ارسالی از ایران باید ساخته شود.

در همین رابطه