رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق شیراز در نشست با هیات مکزیکی

زمینه همکاری فعالان اقتصادی فارس و مکزیک فراهم است

هیات اقتصادی مکزیک طی سفر به استان فارس، نشست مشترکی را با فعالان اقتصادی این استان در اتاق شیراز برگزار کردند.

24 مهر 1396
کد خبر : 10573
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیات اقتصادی مکزیک طی سفر به استان فارس، نشست مشترکی را با فعالان اقتصادی این استان در اتاق شیراز برگزار کردند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز در این نشست گفت: فعالان اقتصادی استان فارس و کشور مکزیک می‌توانند در زمینه‌های مختلف صادراتی از جمله صادرات بخش کشاورزی و پسته مبادلات خوبی داشته باشند.

جمال رازقی گفت: استان فارس حدود هفت درصد از جمعیت و وسعت کشور ایران را تشکیل می‌دهد و به لحاظ اقتصادی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد. فارس پنج درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تأمین می‌کند به‌طوری‌که 12 درصد تولیدات کشاورزی کل کشور معادل سالانه 14 میلیون تن در استان فارس تولید می‌شود. همچنین این استان به‌واسطه تاریخ و تمدن غنی و برخورداری از جاذبه‌های گردشگری ازجمله تخت جمشید و پاسارگاد ظرفیت‌های قابل‌توجه و منحصربه‌فردی در زمینه گردشگری و توریسم دارد.

او با اشاره به ظرفیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی، پزشکی، علمی و دانشگاهی و برخورداری از نیروهای متخصص در فارس و شیراز اضافه کرد: استان فارس و شهر شیراز قطب پزشکی ایران است که در طول سال میزبان توریست‌های بسیاری از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس است.

سرپرست هیات اقتصادی کشور مکزیک نیز در این نشست گفت: ایران و مکزیک شباهت‌های زیادی باهم دارند که در برخی از بخش‌ها ازجمله کشاورزی امکانات بسیار خوبی در هر دو کشور وجود دارد که می‌تواند زمینه ارتباطات دو طرف باشد.

هکتور کارانزا عنوان داشت: مکزیک حدود 40 سال وقفه سختی در تولید و رشد داشته و در حال حاضر با گذر از این وقفه روز به روز در حال پیشرفت و رشد است و رشد مناسبی در دستیابی به تکنولوژی‌های پیشرفته داشته‌ است.

وی افزود: هدف ما همکاری و تقویت فعالیت‌های اقتصادی با بخش خصوصی و نه بخش دولتی ایران است. در فارس زمینه‌های بسیاری برای همکاری اقتصادی دو کشور وجود دارد. هدف از سفر به ایران و استان فارس تقویت ارتباطات اقتصادی و مبادله کالا بین دو طرف است. مکزیک می تواند وارد کننده پسته از ایران  باشد.

او افزود: در هیات اقتصادی مکزیک فعالان بخش خصوصی از بخش‌های مختلف کشاورزی، بیمارستانی و دارو، پل‌سازی و راه‌سازی، گردشگری، نانوتکنولوژی، دستگاه‌های زلزله‌شناسی، رنگ و شیشه‌های ضد حریق و نفت و گاز حضور دارند و ما خواستار همکاری و ارتباط اقتصادی دوطرفه با فعالان بخش خصوصی استان فارس برای انجام مبادلات تجاری هستیم.

کارانزا ادامه داد: مکزیک مانند ایران بسیار علاقه به پیشرفت و توسعه گردشگری دارد که فعالان بخش خصوصی گردشگری هر دو کشور می‌توانند با تعامل و تبادل تجربه و تکنولوژی به رشد هر دو کشور در بخش گردشگری کمک کنند.

موضوعات :
در همین رابطه