رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در شورای گفت وگوی سمنان مطرح شد

دستورالعمل‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی لازم‌الاجرا باشد

شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان به بررسی مشکلات واحدهای تولیدی پرداخت.

25 مهر 1396
کد خبر : 10578
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بیست و نهمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان با حضور رئیس اتاق، دادستان و استاندار سمنان برگزار شد.

علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در این نشست با تأکید بر لزوم اجرایی شدن دستورالعمل‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: لزوم اجرایی شدن مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در بسیاری از موارد کارگشا است. دستگاه‌های اجرایی باید اجرای این فرمان‌ها را در اولویت کاری خود لحاظ کنند.

راه‌اندازی سامانه پایش کسب کار دادور به‌صورت پایلوت در سمنان

مدیرکل سازمان امور اقتصادی سمنان در این نشست از اجرای سامانه دادور در استان خبر داد و گفت: مرکز ملی پایش کسب‌وکار در کشور تشکیل‌شده و اقدامات خوبی در داخل کشور صورت گرفته است. سامانه مذکور کمک شایانی به شورای گفت وگو و کمیته‌های تخصصی خواهد کرد.

امیر خلیلی خواه از تشکیل چهار سامانه سام، دادور، نما و یاور توسط وزارت اقتصاد و دارایی خبر داد و گفت: سامانه دادور به‌صورت پایلوت در استان سمنان اجرایی شده و در چند روز آینده شروع به کار می‌کند.

همچنین استاندار سمنان در این نشست با بیان اینکه این استان رتبه چهارم پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی را دارد، گفت: در سال 95 به 870 واحد تولیدی و صنعتی که از طریق سامانه بهین یاب ثبت‌نام کرده بودند، چهار هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

محمدرضا خباز افزود: با توجه به این‌که دو گروه ناظر بر نحوه پرداخت تسهیلات و میزان ایجاد اشتغال از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی نظارت دارند، 81 درصد میزان پرداخت تسهیلات در سال 95 بر اساس آمار سازمان تأمین اجتماعی استان به اشتغال منجر شد.

خباز خاطرنشان کرد: 30 طرح معدنی و 30 طرح صنعتی در استان سمنان برای رونق تولید مصوب شده است. تاکنون بیش از 18 طرح صنعتی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی‌شده‌اند.

خباز بابیان اینکه از محل سهمیه استان سمنان از سال گذشته، 560 میلیارد ریال از اعتبارات به امسال منتقل شد، افزود: با تخصیص اعتبارات به این طرح‌ها برای 936 تن اشتغال ایجاد می‌شود.

موضوعات :
در همین رابطه