رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق ایلام در مراسم روز ملی استاندارد

رعایت استاندارد از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام گفت: رعایت استاندارد در تولید از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است.

24 مهر 1396
کد خبر : 10580
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام گفت: رعایت استاندارد در تولید از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است.

شعبان فروتن در مراسم روز جهانی استاندارد در ایلام گفت: استاندارد واژه‌ای است که در تمام دنیا یک معنی اصلی دارد، به‌نحوی‌که وضع قوانین و مقررات برای تعیین کیفیت و مشخصات مطلوب یک کالا و خدمات را استاندارد می‌گویند و این زبانی مشترک در دنیا است.

فروتن ادامه داد: استاندارد فقط مربوط به مواد غذایی نیست بلکه باید تمامی ابعاد زندگی مردم نقش اساسی و منحصربه‌فردی دارد و رعایت استاندارد توسط تولیدگران و ترویج آن در بین جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه همه ما باید به شعار کالای ایرانی بخریم توجه جدی داشته باشیم، گفت: این در حالی است که کالای ایرانی نیز باید استاندارد باشد چراکه یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی تولید کالای ایرانی مرغوب و باکیفیت استاندارد است.

رئیس اتاق ایلام گفت: امروز ما باید در عرصه رقابت با سایر کشورهای رقیب محصولی را تولید و روانه بازار کنیم که از حیث استاندارد حرف اول را بزند چون‌که تولید کالاهای استاندارد و مرغوب، ما را از واردات کالای خارجی بی‌نیاز می‌کند.

فروتن به ظرفیت‌های مرز بین‌المللی مهران برای صادرات روزافزون کالا به کشور عراق اشاره کرد و افزود: البته در استان نیز لازم است که برندسازی شده و کالاهایی باکیفیت و توان رقابت صادراتی که فقط در ایلام تولید می‌شود با آرم و نشانه استاندارد تولید و روزانه بازارهای هدف شود.

وی با اشاره به اینکه ما ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف داریم که باید با برندسازی، تولید ایلام را به کشور و جهان معرفی کنیم اظهار کرد: محصولات ما باید در نمایشگاه‌های سایر کشورهای منطقه عرضه شود و تولیدگران ما باید همواره در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور فعالانه‌ای داشته باشند تا محصولات خود را به دیگر کشورها معرفی کنند.

موضوعات :
در همین رابطه