رادیو مجازی اتاق ایران - 31 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق یاسوج در نشست با رئیس سازمان توسعه تجارت در آستراخان

دفاتر تجاری اتاق‌ها در آستراخان تجهیز و حمایت شود

جبار کیانی رئیس اتاق یاسوج می‌گوید: مراکز تجاری اتاق‌ها در آستراخان نیاز به تخصیص منابع توسط سازمان توسعه تجارت دارند و در راستای حمایت از صادرات غیرنفتی، تجهیز و حمایت این مراکز بازاریابی تجاری از محل مشوق‌های صادراتی برای مدت یک سال تأمین شود.

06 آبان 1396
کد خبر : 10770
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هم‌زمان با افتتاح سرای تجارت ایرانیان در آستراخان روسیه، نشست مشترک جمعی از روسای اتاق‌های استانی با رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در آستراخان برگزار شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در این نشست ضمن اشاره به برخی از حمایت‌های سازمان از بخش خصوصی در امر صادرات گفت: باید در قیمت تمام‌شده کالاها شرایط رقابتی فراهم کرد. همچنین سیستم‌های کنترل کیفیت، گواهی‌نامه‌های بین‌المللی و تفاهم‌نامه‌های تعرفه‌های ترجیحی موردتوجه جدی قرار گیرند.

مجتبی خسروتاج با اشاره به اینکه اتاق‌های بازرگانی باید سهامداران این مراکز تجاری باشند، پیشنهاد داد: اتاق‌های بازرگانی سه ماه به سه ماه گروه‌های کالایی خود را در این مراکز معرفی کنند تا ین سرای تجاری به‌مثابه یک نمایشگاه تخصصی برای کشور فعالیت کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نیز در این نشست گفت: ازآنجایی‌که اتاق‌های بازرگانی در حمایت از دیپلماسی خارجی دولت تدبیر و امید استراتژی جدیدی را بنانهاده‌اند، در راستای این استراتژی هرکدام از اتاق‌های شهرستان‌ها به‌عنوان معین کشورهای مختلف انتخاب‌ شده‌اند.

جبار کیانی پور ادامه داد: با توجه به‌ضرورت ایجاد مراکز بازاریابی تجاری در این کشورها، نیاز است که سازمان توسعه تجارت از این طرح حمایت کنند تا اتاق‌های استانی نیز بتوانند محصولات تولیدی استان‌های خود را با سهولت بیشتری در کشورهای مختلف معرفی و عرضه کنند.

کیانی پور افزود: ازآنجایی‌که این مراکز نیاز به تخصیص منابع توسط سازمان توسعه تجارت دارند و در راستای حمایت از صادرات غیرنفتی، تجهیز و حمایت این مراکز بازاریابی تجاری از محل مشوق‌های صادراتی برای مدت یک سال تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: این امر کمک می‌کند تا مراکز بازاریابی و تجاری ایران در کشورهای مقصد، بتوانند با پیدا کردن بازار و معرفی محصولات تولیدی داخل، شرایط را برای تجارت بخش خصوصی و فروش محصولات در خارج از کشور فراهم کنند. پس‌ازآن نیز این مراکز می‌توانند به‌صورت خودگردان و با تأمین منابع خود از دریافت درصدی از منافع تجارتشان به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

در این نشست راهکارهای عملیاتی برای موفقیت این سرای تجاری ارائه شد. ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی با گروه کالایی خاص، به‌کارگیری افراد باتجربه و بادانش بازاریابی و همچنین مسلط به زبان‌های روسی و انگلیسی، استفاده از تجربیات ایرانیان خارج از کشور بخصوص ایرانیانی که در آستراخان روسیه تجارت می‌کنند، تشکیل میز کالایی و برند واحد ازجمله مهم‌ترین راهکارهایی بود که در این نشست موردبحث و بررسی قرار گرفت.

موضوعات :
در همین رابطه