میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بندرعباس در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی

بخشنامه‌ها و قوانین با مشارکت بخش‌خصوصی تصویب شود

رئیس اتاق بندرعباس می گوید: تصویب بخشنامه ها بدون مشورت با بخش خصوصی، این بخش را متضرر می‌کند. بخش خصوصی همواره همراه دولت است و باید در تمام بخش‌ها نظرات بخش خصوصی در نظر گرفته شود.

14 آبان 1396
کد خبر : 10879
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 

پانزدهمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان با حضور رئیس اتاق بندرعباس و استاندار هرمزگان و رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان هرمزگان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس در این نشست گفت: بعضاً قوانین و بخشنامه‌ها کارشناسی نشده‌ و بدون همفکری با بخش خصوصی تصویب می‌شوند که این بخش را متضرر می‌کند و باید برای تصویب بخشنامه و قوانین با بخش خصوصی مشورت شود. بخش خصوصی همواره همراه دولت است و باید در تمام بخش‌ها نظرات بخش خصوصی در نظر گرفته شود.

محمد امین صباغی زاده افزود: فعالان بخش معدن استان در بخش هزینه‌های بندری دچار ضرر و زیان هستند که امیدواریم با همکاری استاندار هرمزگان و مسئولان این بخش مشکلات فعالان اقتصادی در بخش معدن حل شود.

صیفی‌کاران هرمزگانی در آستانه ورشکستگی هستند

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان هرمزگان نیز در این نشست گفت: عمر کوتاه مدیریت‌ها بعضاً اجازه اجرای کامل قوانین را نمی‌دهد و کارها همچنان نیمه‌تمام باقی می‌ماند.

مجید عسکری افزود: در حال حاضر تولیدات کشاورزان هرمزگان به‌ویژه سبزی و صیفی‌جات سرگردان است و مشتری ندارد. کشت محصولات کشاورزی در استان باید با الگوی متفاوتی صورت گیرد و بتوانیم ارتباط خوبی با تاجر و بازار هدف داشته باشیم.

عسکری گفت: یکی از مشکلات بخش تولید ما هدفمند نبودن تولیدات کشاورزی استان بوده و نسبت به بازارهای هدف و آنچه این بازارها از ما طلب می‌کنند شناختی نداریم. باید سناخت خوبی از مشتریان داشته و بدانیم آیا توانسته‌ایم مطابق خواسته‌های بازار هدف محصول تولید و ارسال کنیم؟

وی خاطرنشان کرد: اختصاص یارانه به شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌های خارج از کشور کمک شایانی به بازاریابی محصولات کشاورزی می‌کند. اگر به شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه‌ها یارانه اختصاص یابد، قطعاً تعداد بیشتری برای شرکت در این نمایشگاه‌ها ترغیب می‌شوند.

عسگری افزود: ما به دنبال ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی هستیم غافل از اینکه در حال حاضر تولید ما سرگردان است و کشاورز به دنبال خریدار می گردد. به‌جرات می‌توان گفت سبزی و صیفی‌کاران استان هرمزگان در حال ورشکستگی کامل هستند.

وی همچنین گفت: محصولی که با کامیون روباز و به‌صورت فله و در شرایط آب و هوایی نامناسب انتقال می‌یابد نمی‌تواند راهی به بازارهای خارج از کشور پیدا کند. بعضاً به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی و مسیر نامناسب، کشاورز مجبور به کاشت نوعی از محصول می شود که بتواند در این شرایط دوام بیشتری داشته باشد.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی هرمزگان تأکید کرد: انتقال بخش تولید از فضای باز به فضای بسته گلخانه‌ای بخش تولید را متحول می‌کند که این مهم نیازمند تأمین زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذار است.

عسکری بیان کرد: استان هرمزگان در بخش تولید مرکبات نیز با مشکلات جدی روبرو است. درجه حرارت هوا مرکبات به‌ویژه را به ورطه نابودی رسانده است.

وی در پایان تصریح کرد: استفاده از پوشش‌هایی جهت کمتر شدن تابش نور خورشید و بارش تگرگ تنها الگوی موجود برای نجات مرکبات استان است.

در همین رابطه