رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

وزیر شهرداری و محیط‌زیست قطر در دیدار با رئیس اتاق اهواز

ایران به‌راحتی می‌تواند تمام احتیاجات قطر را تأمین کند

وزیر شهرداری و محیط زیست قطر می گوید: مواد غذایی که از ایران وارد می‌شود ممتاز است چرا که در ایران تغذیه توسعه‌یافته است و تنوع و کیفیت مواد غذایی ایران نشان‌دهنده اهتمام دولت ایران به این موضوع است.

16 آبان 1396
کد خبر : 10912
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق اهواز در حاشیه نمایشگاه مواد غذایی دوحه قطر با وزیر شهرداری و محیط‌زیست این کشور دیدار کرد.

وزیر شهرداری و محیط‌زیست قطر در این دیدار بابیان اینکه کشور قطر حدود سه میلیون نفر جمعیت دارد که تقریباً برابر با یکی از شهرهای ایران می‌شود، گفت: کشور ایران می‌تواند به‌راحتی تمام احتیاجات کشور ما را تأمین کند.

محمد بن عبدالله الرمیحی افزود: مواد غذایی که از ایران وارد می‌شود ممتاز است چراکه در ایران تغذیه توسعه‌یافته است و تنوع و کیفیت مواد غذایی ایران نشان‌دهنده اهتمام دولت ایران به این موضوع است.

الرمیحی بابیان اینکه برنج ایرانی از برنج‌های بسیار مرغوب دنیاست، گفت: برنج ایرانی کمتر صادر می‌شود اما در صورت صادرات از آن استقبال می‌کنیم.

او بیان کرد: در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس غذای مردم تقریباً یکسان است و نزدیک به غذای ایرانی است چرا که فرهنگ نزدیک و مشترکی دارند.

الرمیحی بابیان اینکه خرما جزو کالاهای اساسی سبد خانوار قطر است، گفت: در ماه رمضان مصرف خرمای ما بسیار است؛ لذا برای واردات خرما از ایران اقدام خواهیم کرد.

وزیر شهرداری و محیط‌زیست قطر ادامه داد: برای واردات خرما ایران نزدیک‌تر از تونس و مراکش است و بجای حمل‌ونقل هوایی می‌توان از طریق دریایی در حدود 24 ساعت خرما را وارد کشورمان کنیم.

الرمیحی در خصوص واردات میوه و سبزیجات اظهار کرد: ایران به لحاظ اقلیم‌های متفاوت میوه‌های مختلفی نیز دارد که از واردات این محصولات نیز استقبال می‌کنیم.

خوزستان ظرفیت مناسبی برای تجارت و سیاحت دارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز نیز در این نشست گفت: استان خوزستان با داشتن مناطق آزاد و مناطق سیاحتی بسیار ظرفیت مناسبی برای تجارت و سیاحت را داراست.

شهلا عموری افزود: استان خوزستان به دلیل تنوع آب و هوایی و اقلیم گسترده دارای میوه‌های مختلف در همه فصول سال است که سالانه تولیدات میوه و سبزیجات ما در این استان حدود یک و نیم میلیون تن می‌شود.

عموری ضمن دعوت از مسئولان قطری برای بازدید از استان خوزستان و مشاهده ظرفیت‌ها و پتانسیل این استان گفت: استاندار خوزستان نیز از صادرات و فعالیت‌های اقتصادی استقبال می‌کند و ما را در این مسیر تشویق و کمک می‌کند.

موضوعات :
در همین رابطه