رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

نایب رئیس اتاق ایران در مراسم افتتاح سالن چندمنظوره دبیرستان نیمه شعبان

لازمه پویایی اقتصاد، توجه به آموزش و پرورش است

جامعه نیکوکاری ابرار و اتاق تهران در راستای مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی، سالن چندمنظوره دبیرستان نیمه شعبان در منطقه 18 تهران را افتتاح کردند.

23 آبان 1396
کد خبر : 11036
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سالن چندمنظوره دبیرستان نیمه شعبان در منطقه هجده تهران ازسوی جامعه نیکوکاری ابرار و اتاق تهران افتتاح شد.

رئیس اتاق تهران در این مراسم بابیان اینکه وظایف اتاق تهران بیشتر در حوزه اقتصادی و پرداختن به مطالبات صنعت‌گران و تولیدکنندگان است، گفت: با این حال به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر قرار باشد اقتصاد کشور پویا و پررونق باشد و بتوانیم ارزش‌افزوده ایجاد کنیم، باید به توسعه و بهبود آموزش‌وپرورش هم به‌عنوان مهم‌ترین موضوع برای تربیت نیروهای آینده توجه کنیم.

مسعود خوانساری افزود: اتاق تهران این موضوع را در اولویت‌ برنامه‌های خود قرار داده است و برنامه‌هایی در حمایت از دانش‌آموزان و آینده‌سازان فردا اجرایی می‌کند.

به گفته خوانساری، اتاق تهران سالانه حدود ۱۵۰ دانش‌آموز را عمدتاً در مناطق محروم بورسیه می‌کند و علاوه بر این فعالان اقتصادی هم مبالغی را به آموزش‌وپرورش پرداخت می‌کنند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران همچنین با اشاره به پویش ایران‌من گفت: در این پویش به کمک خیرین، مدارس در مناطق محروم کشور احداث خواهد شد که چندین مدرسه آن تاکنون ساخته‌شده‌ است. هرچقدر در زمینه آموزش‌وپرورش و تربیت نیروهای آینده سرمایه‌گذاری کنیم کم است.

رئیس اتاق تهران با تأکید بر لزوم ایفای مسئولیت اجتماعی در اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گفت: اتاق‌ها در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود در زمینه‌های پزشکی و سلامتی هم فعالیت می‌کنند. بر همین اساس اتاق تهران بیمارستان بازرگانان را بازسازی می‌کند و در پی این است تا بتواند از این طریق به نیازمندان خدمات سلامت ارائه دهد.

تاکنون ۱۸۹۰ دانش‌آموز دبیرستانی توسط ابرار بورسیه شده‌اند

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار هم در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های این موسسه گفت: ابرار در دو زمینه حمایت از دانش آموزان دبیرستانی با اعطای بورسیه و همچنین توسعه پایدار روستایی فعالیت می‌کند.

علی‌اصغر خامنوی ‌گفت: تاکنون ۱۸۹۰ دانش‌آموز دبیرستانی توسط اتاق ایران و جامعه ابرار بورسیه شده‌اند.

خامنوی گفت: به‌زعم‌ مسئولان آموزش‌وپرورش امکانات دولت برای مدرسه‌سازی کفایت نمی‌کند و نیمی از ساخت‌وسازهای مدارس توسط خیرین مدرسه‌ساز انجام می‌شود.

فاطمه مقیمی، عضو هیات رئیسه اتاق تهران، رئیس آموزش‌وپرورش منطقه 18، مدیرکل نوسازی مدارس تهران نیز در این مراسم حضور داشتند.

در همین رابطه