رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

یادداشت علی اصغر خامنوی، مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار

بازسازی مدارس زلزله‌زده غرب کشور در دستور کار بخش خصوصی

ضایعه زلزله مناطق غرب کشور در آبان 96، قلب ایران را به درد آورد و درد و رنجی وصف ناشدنی را بر کشور تحمیل کرد. بازسازی مدارس زلزله‌زده این منطقه در چارچوب مسئولیت اجتماعی فعالان اقتصادی بخش خصوصی اکنون در دستور کار جامعه نیکوکاری ابرار قرار گرفته است.

05 آذر 1396
کد خبر : 11187
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
ضایعه زلزله مناطق غرب کشور در آبان 96، قلب ایران را به درد آورد و درد و رنجی وصف ناشدنی را بر کشور تحمیل کرد. بازسازی مدارس زلزله‌زده این منطقه در چارچوب مسئولیت اجتماعی فعالان اقتصادی بخش خصوصی اکنون در دستور کار جامعه نیکوکاری ابرار قرار گرفته است.

علی اصغر خامنوی، مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار

ضایعه زلزله مناطق غرب کشور در آبان 96، قلب ایران را به درد آورد و درد و رنجی وصف ناشدنی را بر کشور تحمیل کرد. بسیاری از هموطنانمان در سوگ از دست دادن عزیزانشان، داغدار هستند.

فعالان اقتصادی بخش خصوصی،  از نخستین ساعات این حادثه غم بار، در کنار مردم مصیبت زده قرار گرفتند. اتاق کرمانشاه مسئولیت جمع آوری، هدایت و نظارت بر ارسال کمک های غیرنقدی را عهده دار شد. جمع آوری کمک های نقدی فعالان اقتصادی در اتاق های سراسر کشور، به منظور مشارکت در بازسازی منطقه زلزله زده نیز بر عهده جامعه نیکوکاری ابرار گذاشته شد.

طی سفری که به همراه یکی از اعضای هیات مدیره جامعه نیکوکاری ابرار به منطقه زلزله زده کرمانشاه داشتم، ضمن بازدید از سرپل ذهاب، دشت ذهاب، و روستاهای دشت دیره و قلعه شاهین، میزان خسارت ها، نوع و چگونگی مشارکت در بازسازی منطقه مورد بررسی قرار گرفت. متاسفانه بسیاری از تاسیسات، فضاهای مسکونی و عمومی آسیب جدی دیده اند و دیگر قابل استفاده نیستند. در تلاش هستیم که فعالان بخش خصوصی، نقش جدی در بازسازی منطقه زلزله زده داشته باشند.

ابرار در حوادث مشابهی چون زلزله های ورزقان و بوشهر، ساخت بناهای آموزشی را تقبل کرد و امروز شاهد ساخت آثار بنیادین به نام فعالان بخش خصوصی در آن مناطق هستیم. این تجربیات به خوبی گویای آن است که تجمیع کمک ها و انجام یک اقدام ماندگار، بسیار اثرگذارتر از اقدام های موردی و انفرادی است. در نظر داریم لیستی از اماکن آموزشی و فرهنگی جهت مشارکت در ساخت، احداث، تکمیل و تجهیز،  تهیه و در اختیار اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور قرار دهیم. پس از تکمیل، آن بنا به نام همان اتاق در ایفای مسئولیت اجتماعی اش، ثبت و ماندگار خواهد شد.

جامعه نیکوکاری ابرار در تلاش است بازوی توانمند، علمی و هدفمند فعالان اقتصادی بخش خصوصی کشور در موضوع مسئولیت اجتماعی باشد. این جامعه متعلق به تک تک فعالان اقتصادی است. مشارکت فعال در ابرار، به انجام کارهای موثرتر خواهد انجامید. فعالان اقتصادی می توانند پیشنهادات خود در خصوص بازسازی منطقه زلزله زده  را با ابرار در میان بگذارند. ان­شاءالله بتوانیم این بار نیز با همیاری و مشارکت، طرحی در خور نام و شأن فعالان اقتصادی بخش خصوصی در موضوع مسئولیت اجتماعی به یادگار بگذاریم.

در همین رابطه