رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

در نشست اتاق مشترک ایران و روسیه با هیات روس مطرح شد

تأکید بر همکاری ایران با ایالت ساراتوف روسیه در حوزه کشاورزی

اتاق مشترک ایران و روسیه به منظور توسعه روابط اقتصادی با روسیه، میزبان هیاتی از ایالت ساراتوف این کشور بود. این ایالت در زمینه کشاورزی توانمندی قابل‌توجهی دارد.

08 آذر 1396
کد خبر : 11215
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه در نشست با هیات اقتصادی ایالت ساراتوف، حجم مناسبات بین دو کشور را نامناسب خواند و گفت: سال‌های طولانی از روابط خوب بین ایران و روسیه می‌گذرد و به طور قطع 2 میلیارد دلار مبادلات تجاری نمی‌تواند رقم قابل توجیهی برای این سطح از روابط باشد. باید این مسئله را آسیب‌شناسی کرده و راه‌حل مناسبی برای آن پیدا کنیم.

اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه ضمن انتقاد از سطح پایین روابط تجاری بین دو کشور خواستار افزایش سرمایه‌گذاری‌های مشترک شد.

در این همایش هیات روسی به سرپرستی الکسی، استرلنیکف، معاون رئیس دولت ایالت ساراتوف و الگ گالکین، وزیر سیاست‌های سرمایه‌گذاری و روابط ملکی ساراتوف حضور داشتند. همچنین کاوه زرگران، نایب‌رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه نیز در جمع فعالان اقتصادی ایرانی حضور یافت.

پیش از اینکه اعضای هیات با همتایان خود در ایران مذاکرات رودررو داشته باشند، الگ گالکین، وزیر سیاست‌های سرمایه‌گذاری و روابط ملکی ساراتوف هدف از سفر به ایران را شناسایی ظرفیت‌های این کشور برای توسعه روابط اقتصادی برشمرد و تأکید کرد: مسئولان این ایالت از حجم روابط خود با کشوری مانند ایران با این میزان ظرفیت ناراضی هستند. این دو کشور پتانسیل‌های بسیار بالایی دارند اما تاکنون از آنها استفاده نکرده‌اند.

وی ادامه داد: این استان ارتباط دریایی با ایران دارد و از این منظر می‌تواند به راحتی با شهرهای شمالی ایران در ارتباط باشد. از طرفی 9 دانشگاه مهم روسیه در این ایالت ساراتوف هستند. بنابراین در حوزه انتقال تکنولوژی و آموزش نیز زمینه همکاری وجود دارد.

موضوعات :
در همین رابطه