رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

به همت اتاق ایران

همایش توسعه تجارت فرش دستباف و صنایع‌دستی، 10 دی برگزار می‌شود

همایش «توسعه تجارت فرش دستباف و صنایع‌دستی» به همت اتاق ایران در روز یکشنبه 10 دی‌ماه 1402 از ساعت 14 در سالن اجتماعات طبقه دهم ساختمان شماره یک اتاق ایران برگزار می‌شود.

05 دی 1402
کد خبر : 11251
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در راستای حرکت به سمت خدمات محور شدن به اعضا و ذینفعان خود و همچنین در راستای اهداف و برنامه‌ها و وظایف ذاتی خود اقدام به برگزاری همایش «توسعه تجارت فرش دستباف و صنایع‌دستی» کرده است.

این همایش با حضور فعالان اقتصادی، دانشجویان، علاقه‌مندان این حوزه و همچنین مقامات دولتی و حاکمیتی در روز یکشنبه 10 دی‌ماه 1402 از ساعت 14 در سالن اجتماعات طبقه دهم ساختمان شماره یک اتاق ایران برگزار خواهد شد و در ادامه، پنل تخصصی این همایش با موضوع «کارکرد روش‌های نوآور در توسعه بازار و جذب سرمایه در فرش دستباف و صنایع‌دستی» در ساعت 16:30 در سالن طبقه نهم همان ساختمان ادامه پیدا خواهد کرد.

در همایش «توسعه تجارت فرش دستباف و صنایع‌دستی» موضوعاتی شامل اهمیت نوآوری در توسعه صادرات صنایع‌دستی و فرش دستباف، ضرورت بهبود تراز تجاری کشور با توجه به سهم و پتانسیل محصولات این حوزه، میزان اشتغال آفرینی این حوزه و بهبود شاخص‌های اقتصاد کلان، ضرورت و اهمیت حفظ فرهنگ و هویت ملی و ارزآوری موردبررسی قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این موضوعات تلاش می‌شود با حضور و سخنرانی مدیران شرکت‌های موفق در پنل تخصصی، انتقال تجربه و تخصص به مدعوین و حاضرین در همایش در ارتقای توانمندی فعالان اقتصادی، دانشجویان و علاقه‌مندان نیز قدم‌های خوبی برداشته شود.

با عنایت به اینکه صنایع‌دستی و فرش دستباف، اقتصادی مبتنی بر هویت، بنیان‌های تاریخی، قومی و فرهنگی کشور است، اتاق ایران در دوره دهم نگاه ویژه‌ای به آن داشته و برای اولین بار در تاریخ خود کمیسیون فرش، هنر و صنایع‌دستی را ایجاد و فعالان اقتصادی این حوزه را دور هم گردآورده است. همایش مزبور نیز با همت کمیسیون مزبور، معاونت کمیسیون‌ها، مجامع و شوراها و مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق ایران برگزار می‌شود.

در این همایش، مسائل مختلفی دیگری مانند بهبود کیفیت و طراحی، تبلیغات و بازاریابی، تسهیلات صادرات و مسائل مربوط به توسعه بخش تولید محصولات فرش و صنایع‌دستی نیز موردبررسی قرار خواهند گرفت.

موضوعات :
در همین رابطه