رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

علی‌اصغر خامنوی در گفتگو با پایگاه خبری اتاق ایران تشریح کرد:

اجرای طرح توسعه پایدار روستایی ابرار در نوار مرزی سیستان و بلوچستان

علی‌اصغر خامنوی، مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار از روستاهای طرح توسعه پایدار روستایی در استان سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

18 آذر 1396
کد خبر : 11318
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

علی‌اصغر خامنوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران گفت: بازدید از طرح توسعه پایدار روستایی شهرستان هیرمند هدف این سفر بود. همچنین نهایی سازی مذاکرات با پیمانکار برای تکمیل یک مدرسه نیمه ساخته در منطقه مرزی میرجاوه تا پایان اردیبهشت سال آینده از برنامه‌های این سفر بود.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار در مورد منطقه اجرای طرح توسعه گفت: به استناد تمامی آمار و اسناد رسمی، استان سیستان و بلوچستان، یکی از محروم‌ترین و نا برخوردارترین استان‌های کشور است. شهرستان هیرمند در نوار مرزی و در محروم‌ترین منطقه سیستان قرار دارد. 3 روستای ملاعلی، خاک سفیدی و تخته عدالت شهرستان هیرمند، محل اجرای طرح توسعه پایدار روستایی ابرار هستند.

خامنوی بیکاری و خشکسالی را دو مشکل عمده مردم این مناطق دانست و گفت: معیشت اکثر مردم این ناحیه با تکیه‌بر کشاورزی و دامداری و استفاده از آب‌های مرزی است. در پی خشکسالی بیست سال گذشته، بیش از نیمی از این افراد بیکار شده‌اند. خشکسالی در این‌گونه مناطق اثرات مخرب شدیدتری نسبت به سایر مناطق کشور دارد. این مشکلات در گفتگو با اهالی روستاها به‌روشنی قابل رویت بود.

خامنوی با اشاره به راهبردهای چهارگانه اقتصادی، اجتماعی، انسانی و محیط زیستی طرح توسعه پایدار روستایی ابرار گفت: در تلاش هستیم در یک مدل جامع به همه ابعاد توسعه یک اجتماع محلی اعم از ابعاد اقتصادی، اجتماعی، انسانی و محیط زیستی توجه کنیم و برای هر یک از این ابعاد، فعالیت‌های خاصی را تعریف و اجرا کنیم.

خامنوی به‌کارگیری ظرفیت‌های فعالان اقتصادی در اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور را یکی از راهبردهای ابرار در اجرای این طرح دانست و گفت: جامعه نیکوکاری ابرار بر آن است تا با ایفای نقش تسهیلگری، اطلاع‌رسانی، پشتیبانی، سرمایه‌گذاری و هماهنگی در سطوح خرد، کلان و میانی، روش‌های کارآمد و مؤثر ایفای مسئولیت اجتماعی فعالان اقتصادی در جوامع روستایی را شناسایی و با بهره‌گیری از تمامی پتانسیل‌ها و توانمندسازی بخش خصوصی در امر تولید و به‌ویژه حل معضل همیشگی بازاریابی ویژه تولیدات روستایی به مدلی اثربخش از توسعه روستایی در مناطق روستایی کمتر توسعه‌یافته دست یابد.

در همین رابطه