رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در نشست کارگروه کمیته ماده 12 صورت گرفت

فراخوان برای اظهارنظر بخش خصوصی درباره قراردادهای خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر

به دنبال توافق‌های اولیه درباره قرارداد خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر در آخرین کارگروه تخصصی دبیرخانه کمیته ماده 12 نشستی به منظور دریافت نظرات بخش خصوصی در مورد پیش‌نویس قرارداد PPA در سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق ایران (ساتبا) برگزار شد.

25 آذر 1396
کد خبر : 11393
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

به دنبال توافق‌های اولیه درباره قرارداد خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر در آخرین کارگروه تخصصی دبیرخانه کمیته ماده 12 نشستی به منظور دریافت نظرات بخش خصوصی در مورد پیش‌نویس قرارداد PPA در سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق ایران (ساتبا) برگزار شد.

در این نشست نمایندگان و مشاوران حقوقی ساتبا و وزارت نیرو و همچنین نمایندگان کمیته ماده 12، اتاق ایران، کمیسیون انرژی اتاق ایران، سندیکای صنعت برق ایران و شرکت‌های عملیاتی و حقوقی فعال در حوزه تجدیدپذیرها، حضور داشتند.

محسن عامری مدیر بررسی‌ها و تنظیم پیشنهادات کمیته به مجموعه اقدامات قبلی در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری در طرح‌های انرژی‌های نو و تجدید پذیر به ویژه در ارتباط با قراردادهای اجاره زمین توسط سازمان امور اراضی و صدور سند مشاعی زمین توسط سازمان جنگل‌ها، اشاره کرد.

در ادامه نمایندگان بخش خصوصی مشکلات موجود در پیش‌نویس قرارداد را مطرح و تشریح کردند. مهم‌ترین مسائل مربوط به تاریخ قطعیت قرارداد، دوره پیشبرد، زمان و تضامین قابل ارائه سرمایه‌گذار در هر دوره، امکان واگذاری و جانشینی در قرارداد هم برای سرمایه‌گذار و هم تأمین‌کننده مالی و تغییر در قوانین و مقررات و آثار آن بر قرارداد بود.

در پایان جلسه مقرر شد مجموعه نظرات و موارد باقیمانده در خصوص پیش‌نویس قرارداد PPA در اختیار سازمان قرار گیرد تا پس از ملاحظه مشاوران و کارشناسان حقوقی، ظرف 2 هفته آینده، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

همچنین فعالان اقتصادی می‌توانند نظرات خود را در ارتباط با متن پیش‌نویس قرارداد جدید PPA به دبیرخانه کمیته ماده 12 با شماره 85732682 و شماره فکس 85732690 و یا از طریق پست الکترونیکی info@madeh12.ir ارسال کنند.

نسخه پیش‌نویس قرارداد جدید خرید برق تجدید پذیر از اینجا قابل دریافت است.

در همین رابطه