رادیو مجازی اتاق ایران - 17 اردیبهشت 1403

انتصاب سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران

تهران به سرمایه‌گذاران روی خوش نشان می‌دهد

شهردار تهران سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های مردمی شهرداری تهران را منصوب کرد.

29 آذر 1396
کد خبر : 11480
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران، طی حکمی علی نیازی را به عنوان سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران منصوب کرده‌است. نجفی شهردار جدید تهران، پیش از آنکه به عنوان مدیری شهری شناخته شود، به عنوان مدیری اقتصادی شهرت داشت. توجه ویژه شهردار تهران به موضوع جذب سرمایه‌گذاری خارجی نشانه رویکرد اقتصادی او در مدیریت تهران است.

نیازی دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف، مشاور رئیس اتاق بازرگانی تهران و از کارآفرینان جوان است که پیش از این با حضور در نهادهایی مانند اتاق بازرگانی، ادبیات ارتباط با بخش‌خصوصی داخلی و خارجی را آموخته‌است. بخش‌خصوصی با حضور نیازی امیدوار شده که بتواند ارتباطی دوسویه و ثمر بخش را با شهرداری تهران برقرار کند. بخصوص اینکه حضور سرمایه‌گذاران خارجی در تهران با برخی مشکلات بخصوص در حوزه دریافت مجوزهای کسب‌وکار مواجه است که سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران با حضور نیروی جوان مسلط به موضوعات اقتصادی می‌تواند بخشی از این موانع را برطرف سازد.

در صورتی که سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران بتواند برنامه‌های پیش بینی شده خود را در دوره حضور نیازی دراین سازمان به اجرا درآورد، احتمالا شهر تهران با حضور گروهی از سرمایه‌گذاران مواجه خواهد شد که همزمان سرمایه و اشتغال را برای پایتخت به ارمغان می آورند. در این صورت احتمالا مشکلات کسری منابع مالی شهرداری تهران نیز تا حدودی جبران می‌شود.

سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران یکی از مهمترین مراکز جذب سرمایه‌گذار خارجی در کشور است که طی سال‌های گذشته در این زمینه چندان پرفروغ ظاهر نشده‌است. پیش از این افرادی مانند مسعود کرباسیان وزیرکنونی امور اقتصادی و دارایی نیز سابقه مدیریت این مجموعه را داشته‌اند.

موضوعات :
در همین رابطه