رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

معاون تشکل‌های اتاق ایران مطرح کرد

اتاق البرز پیشرو در ساماندهی تشکل‌های بخش خصوصی

نادر سیف، معاون تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از اتاق البرز به عنوان اتاق پیشرو در ادغام و ساماندهی تشکل‌های بخش خصوصی در سطح کشور نام برد.

02 دی 1396
کد خبر : 11510
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست هم اندیشی تشکل‌های بخش خصوصی استان البرز با حضور معاون تشکل‌های اتاق ایران و رئیس اتاق البرز در محل اتاق البرز برگزار شد.

معاون تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این نشست اجرای ماده پنج قانون بهبود محیط کسب و کار در بحث ساماندهی تشکل‌های خصوصی را از وظایف خطیر و تکلیف قانونی اتاق‌های بازرگانی عنوان کرد.

نادر سیف گفت: عملکرد اتاق البرز دراین زمینه در سطح اتاق‌های کشور سرآمد بوده، چرا که در حرکتی مطلوب تشکل‌های خصوصی البرز را تحت حمایتی قانونمند قرار داده و ضمن فراهم کردن مکان و امکانات لازم برای تشکل‌های خصوصی، در معرفی فعالان این تشکل‌ها به مجامع و نیز حمایت‌های مادی و معنوی از آنان نیز موفق بوده است. این مهم بستر را برای ادغام و ساماندهی و پیشگیری از موازی کاری تشکلها مهیا می‌کند.

سیف اظهار کرد: اتاق البرز طی چندماه اخیر درحوزه توسعه تشکل‌ها اقدامات موثری داشته و مدتی است ایجاد تشکل‌های تخصصی را نیز در دستور کار قرار داده است. لذا اتاق بازرگانی ایران با همه قوا از اقدامات اتاق البرز حمایت و پشتیبانی خواهد کرد تا این اقدامات با موفقیت درحد انتظار همراه شود.

معاون تشکل‌های اتاق ایران افزود: قرار گرفتن فعالان هریک از حوزه‌های این تشکل‌ها زیر یک چتر واحد باید مورد توجه قرار گیرد تا فعالیت و عملکرد در هر حوزه با انسجام، همدلی و همیاری بین اعضا هیات رییسه همراه شود. در این صورت قدرت چانه زنی و ارائه خدمات به اعضا تشکلها روال مناسبی را طی خواهد کرد، ضمن آنکه مطالبات منطقی از دولت و حاکمیت نیز با دستاوردهای بیشتری همراه خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد اتاق بازرگانی البرز در گذر توسعه تشکل‌ها گام‌های مهمتری بردارد و در ایجاد، توسعه و اعمال مدیریت صحیح  تشکل‌ها همواره پشقدم و موفق باشد.

اتاق بازرگانی سوپاپ اطمینان بین بخش خصوصی و حاکمیت است نه بنگاه اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در این نشست با ذکر این نکته که برخی آقایان به اشتباه تصور می‌کنند این نهاد یک بنگاه اقتصادی است گفت: اتاق بازرگانی به عنوان سوپاپ اطمینان بین بخش خصوصی و حاکمیت رسالت خطیری را بر عهده دارد.

رحیم بنامولایی اظهار کرد: ارائه مشاوره به مجریان سه قوه در مسیر رفع موانع کسب وکار، ایجاد تولید و اشتغال، گسترش صادرات و دستیابی جامعه به رونق اقتصادی از وظایف  مهم اتاق بازرگانی است. اتاق بازرگانی با هدف رفع چالش‌های اقتصادی مأموریت مهم انتقال نظرات کارشناسی همراه با ارائه راهکارهای مناسب به بدنه حاکمیت را برعهده دارد.

وی به فعالان بخش خصوصی توصیه کرد با همدلی و هماهنگی برای حاکمیت «تشکل» به جای «تفرق» و پراکندگی تلاش کنند تا مطالبات این بخش از یک تریبون واحد مطرح و به صورت قانونمند و تحت ضوابط و مقررات قانونی پیگیری شود. اگر بجای تفرق از تشکل به معنای کامل کلمه پیروی شود، می‌توانیم برای رفع مشکلات، قوای سه گانه را در کنارمان داشته باشیم.

رئیس اتاق البرز از اینکه با گذشت شش سال تا کنون  بستر برای اجرای کامل مفاد قانون بهبود فضای کسب و کار مصوب مجلس فراهم نشده اظهار تأسف کرد و گفت: با اجرای ماده پنج این قانون اتاق‌های بازرگانی در ساماندهی، ایجاد و ثبت تشکلهای اقتصادی حرکت‌های موثری خواهد داشت و از ادامه موازی کاریها که اقتصاد جامعه را به چالش کشیده است جلوگیری خواهد شد.

 وی همچنین با تاکید بر ضرورت دسترسی بخش خصوصی به آمار و اطلاعات اقتصادی صحیح گفت: متاسفانه آمارهای غلط و انحرافی نظرات کارشناسی وآینده نگری را از ما سلب کرده، لذا برای تهیه  نقشه راه آینده با مشکلات جدی مواجه هستیم.

افتتاح رسمی نمایشگاه دایمی در اتاق البرز

رحیم بنامولایی درادامه به افتتاح رسمی نمایشگاه دایمی محصولات تولیدی البرز در اتاق بازرگانی استان اشاره کرد وگفت: هیات های تجاری خارجی در سفر به البرز به دلیل محدودیت زمانی موفق به مشاهده انواع محصولات استان نمی‌شوند، لذا در بازدید آنان از این نمایشگاه ضمن آگاهی از توانمندی‌های بخش تولید ما، زمینه گسترش صادرات محصولات تولیدی استان فراهم خواهد شد.

وی افزود: ایجاد نمایشگاه دایمی در اتاق‌های بازرگانی کشور تا کنون سابقه نداشته و ابتکار جدیدی است که با هدف معرفی توانمندی‌های استان به تجار خارجی افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه برای هر واحد تولیدی صادرات محور یک مکان مناسب به صورت قفسه در نظر گرفته شده تا محصولات تولیدی را در معرض دید بازدید کنندگان قرار دهند.

رحیم بنامولایی به متقاضیان عرضه محصولاتشان در این نمایشگاه دایمی که تاکنون موفق به ثبت نام نشده‌اند توصیه کرد برای انجام مراحل اداری در اسرع وقت به اتاق بازرگانی استان مراجعه کنند.

رئیس اتاق البرز ضمن تقدیر از هموطنان برای یاری رساندن به زلزله زدگان، اظهار کرد: اتاق‌های بازرگانی مسئولیت  احدث 120 مدرسه تخریب شده در غرب کشور را بر عهده گرفته‌اند. تشکل‌های اقتصادی می‌توانند برای یاری رسانی به هموطنان زلزله زده غرب کشور فرم مربوطه را که در سایت اتاق بازرگانی منتشر شده تکمیل کنند.

در همین رابطه