میلاد امام موسی کاظم علیه‌السلام مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 6 تیرماه 1403

نگرانی از فرار سرمایه به دلیل اتفاقات اخیر

مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران از احتمال فرار سرمایه در اثر اتفاقات و ناآرامی‌های کشور اظهار نگرانی کرد.

17 دی 1396
کد خبر : 11697
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را لازمه اشتغال‌زایی دانست و گفت: بر اساس اتفاقات اخیر نگران فرار سرمایه به‌جای سرمایه‌گذاری هستم.

مسعود خوانساری با بیان اینکه برای بهبود وضعیت اشتغال‌زایی در کشور باید فعالیت‌های گسترده‌تری انجام داد، اظهار کرد: در شرایط فعلی می‌توانیم به سمت فعالیت‌هایی که با اینترنت همراه است متمرکز شویم زیرا دنیا نیز به این سمت رفته است.

 وی افزود:  برای مشاغل مرتبط با اینترنت فضای فعالیت زیادی برای اشتغال‌زایی وجود دارد که ما در ابتدای راه هستیم و دولت می‌تواند اشتغال‌زایی زیادی از این طریق داشته باشد.

 رئیس اتاق تهران تصریح کرد:  قطع شبکه اینترنت تأثیرات مشخصی بر برخی از فعالیت‌های مجازی و فعالیت‌های نوپا استارتاپی دارد و  به نظر نمی‌رسد که دولت به دنبال ممنوعیت فعالیت آنها باشد و این امر موقتی است اما باید در نظر داشت که اقدام انجام شده برای قطع شبکه‌های ارتباطی در آن مقطع لازم بود.

 خوانساری گفت: باوجوداینکه شبکه‌های اجتماعی راه خوبی برای شفاف‌سازی هستند اما خبرهای دروغ زیادی در آنها منتشر می‌شود؛ در مجموع بودن شبکه‌های اجتماعی بهتر از نبودن آن است اما باید راهکاری برای کنترل آنها در نظر بگیریم.

 رئیس اتاق تهران ادامه داد: برای اشتغال‌زایی نیاز به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی داریم اما بر اساس اتفاقات اخیر بنده نگران فرار سرمایه به‌جای سرمایه‌گذاری هستم.

در همین رابطه