رادیو مجازی اتاق ایران - 20 مرداد 1403

سازمان خصوصی‌سازی، واریز تدریجی سود به حساب مردم ر از دیروز آغاز کرد

تحقق 50درصدی وعده دولت در پرداخت سود سهام عدالت

در حالی دیروز رئیس سازمان خصوصی‌سازی از آغاز پرداخت سود سهام عدالت به حساب مشمولان خبر داده و گفته است مشمولانی که دارای یک‌میلیون سهم هستند برای عملکرد سال 95 معادل ۱۵۰ هزار تومان سود دریافت می‌کنند که در سامانه سهام عدالت، کمتر از نیمی از این مبلغ و البته به صورت نابرابر برای این افراد منظور شده است.

20 دی 1396
کد خبر : 11726
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دیروز رئیس سازمان خصوصی‌سازی از آغاز پرداخت سود سهام عدالت به مشمولان خبر داد و گفت: برای آن دسته از مشمولانی که دارای یک‌میلیون سهم هستند یعنی یا مشمول تخفیف بوده‌اند که نباید الباقی را پرداخت می‌کردند و یا کسانی که خودشان مابه‌التفاوت را واریز کرده بودند، عملکرد سال مالی ۹۵ معادل ۱۵۰ هزار تومان سود واریز می‌شود اما افرادی که کمتر از یک‌میلیون دارند، کمتر از ۱۵۰ هزار تومانی سود دریافت خواهند کرد.

میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در نشست خبری دیروز خود با خبرنگاران با اشاره به ارائه گزارش سازمان خصوصی‌سازی با رئیس‌جمهور در روز گذشته گفت: همه مقدمات برای ارائه سود سهام عدالت فراهم شده و رئیس‌جمهور با آغاز پرداخت آن موافقت کرده است و فعلاً یک‌سوم از سود به‌حساب مشمولان واریز می‌شود.

پوری حسینی تصریح کرد: برای سال مالی ۹۵ از ۴۹ شرکتی که مالکیت آنها به‌صورت قطعی به مالکان منتقل شده و مجامع‌شان خود را نیز برگزار کرده‌اند، ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سود از طرف این شرکت‌ها تصویب شده که حدود 400میلیارد تومان از این مبلغ به افزایش سرمایه شرکت‌ها اختصاص یافته و ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از آن باید به مشمولان پرداخت شود.

او با بیان اینکه هر شرکتی ۴ ماه پس از پایان سال مالی اجازه دارد تا مجمع خود را برگزار کند و تا هشت ماه پس‌ازآن باید سود را به سرمایه‌گذاران بپردازد، تصریح کرد: بر این اساس شرکت‌های سهام عدالت تا اسفند سال جاری فرصت دارند سود خود را به‌حساب مشمولان سهام عدالت واریز کنند که اکنون حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از ۱۸۰۰ میلیارد تومان سود شرکت‌های متعلق به مشمولان سهام عدالت به‌حساب کلی مشمولان واریز شده و سازمان خصوصی‌سازی دستور پرداخت آن را به تک‌تک مشمولان صادر خواهد کرد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به اینکه به‌صورت تدریجی سود دیگر شرکت‌ها نیز وصول می‌شود، ادامه داد: بر این اساس برای آن دسته از مشمولانی که دارای یک‌میلیون سهم هستند یعنی یا مشمول تخفیف بودند که نباید الباقی را پرداخت می‌کردند و یا کسانی که خودشان مابه‌التفاوت را واریز کرده بودند، عملکرد سال مالی ۹۵ معادل ۱۵۰ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد ولی افرادی که کمتر از یک‌میلیون دارند کمتر از ۱۵۰ هزار تومانی سود دریافت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، درحالی‌ رئیس سازمان خصوصی‌سازی از سود 150 هزار تومانی مشمولان دارای یک‌میلیون تومان سهام عدالت خبر می‌دهد که بررسی‌ها نشان می‌دهد در سامانه سهام عدالت، مبالغی کمتر از این رقم به‌حساب این افراد منظور شده که البته شخص به شخص نیز مبلغ ان متفاوت است.

البته  به گفته پوری حسینی، فعلاً یک‌سوم از این مبلغ به‌حساب بانکی مشمولان واریز می‌شود؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد مشمولانی که 73 هزار و 800 تومان سود به‌حساب آنها منظور شده است نیز حدود یک‌سوم از این رقم، معادل 24هزار و 600تومان از طریق حساب بانکی معرفی شده در سامانه دریافت می‌کنند.

 

تکلیف سود سهام متوفیان چه می‌شود؟

پوری حسینی گفت: متوفیان این سود برای آنها شارژ و محاسبه شده است ولی چون هنوز اقدام به وراث قانونی متوفیان نکرده‌ایم، هنوز امکان واریز سود متوفیان نیست اما اگر بتوانیم به لحاظ هماهنگی فنی شناسایی وراث را انجام دهیم، دو ماه آینده سود متوفیان را هم ارائه خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: سامانه‌ای طراحی خواهیم کرد تا وراث مستندات را به ما ارائه کنند و البته بعدازآن سود را به وراث پرداخت خواهیم کرد.

او گفت: این سود صرفاً مربوط به سال مالی ۹۵ است که امیدواریم در سال ۹۷ هم سود سهام عدالت برای مشمولان مجدد پرداخت شود که در این راستا ممکن است سود از ۱۵۰ هزار تومان افزایش و یا کاهش یابد.

در همین رابطه