رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

معاون بین‌الملل اتاق ایران طی سفر هیات اقتصادی ایران به دهلی‌نو مطرح کرد

پیشنهاد تولید کالا با برند مشترک ایران و هند

نمایندگان بخش خصوصی کشور در چارچوب هیات اقتصادی ایران به سرپرستی وزیر راه و شهرسازی در سفر به هند با نمایندگان بخش خصوصی و مقام‌های دولتی این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

23 دی 1396
کد خبر : 11785
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نمایندگان بخش خصوصی کشور در چارچوب هیات اقتصادی ایران به سرپرستی وزیر راه و شهرسازی در سفر به هند با نمایندگان بخش خصوصی و مقام‌های دولتی این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

محمدرضا کرباسی معاون بین‌الملل اتاق ایران، ابراهیم جمیلی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند و بهنام فرامرزیان رئیس امور اجرایی کارنه تیر اتاق ایران، عباس آخوندی را در این سفر همراهی می‌کردند.

نمایندگان بخش خصوصی کشور در سفر به دهلی‌نو ضمن تشریح ظرفیت‌های اقتصادی ایران در همایش‌ تجاری که با حضور وزرای دو کشور برگزار شد، با مسئولان انجمن اتاق های بازرگانی و صنعت هند (آسوچم) و فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعت هند (فیکی) دیدار و گفت‌وگو کردند.

کرباسی در دیدار با مسئولان آسوچم و فیکی خواستار اجرایی شدن توافق‌های شکل گرفته میان مقام‌های دولتی دو کشور شد و گفت: «هر دو کشور ظرفیت‌های ویژه در بخش خصوصی دارند و بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها نیازمند توجه دولت‌ها دو طرف است.»

معاون بین‌الملل اتاق ایران گفت: «منطقه آزاد چابهار می تواند به عنوان نقطه تمرکز فعالیت‌های مشترک دو کشور مورد استفاده قرار گیرد. در این راستا ضروری است بستر مناسبی برای ترانزیت کالاها و کانتینرهای حمل و نقل بین دو کشور ایران و هند ایجاد شود. ایجاد شهرک صنعتی در منطقه چابهار منجر به کاهش بخشی از هزینه حمل و نقل می شود که به سوددهی تجارت کمک می کند. همچنین ایجاد شرکت‌های حمل‌ونقل برای کشورهای هند، افغانستان، روسیه، کشورهای CIS و اروپا مفید خواهد بود.» کرباسی همچنین خواستار سرمایه‌گذاری مشترک میان ایران و هند در منطقه چابهار و تولید کالا با برند مشترک ایران و هند در این منطقه شد.

محمدرضا کرباسی تقویت روابط بانکی را مقدمه روابط تجاری دانست و به نمایندگی از اتاق ایران برای پذیرش هیاتی تخصصی از نمایندگان بانک‌های هندی برای سفر به تهران اعلام آمادگی کرد.

مسئولان آسوچم هند نیز از سفر هیات 150 نفره فعالان اقتصادی این کشور به تهران در بهمن‌ماه سال جاری خبر دادند و خواستار ملاقات با طرف‌های ایرانی در چارچوب یک همایش تجاری شدند. همچنین مقرر شد هیاتی متشکل از اعضای فیکی هند، در 6 ماه نخست سال آینده در سفر به تهران در اتاق ایران با هدف توسعه همکاری‌های تجاری با همتایان خود دیدار و مذاکره کنند.

در همین رابطه