رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

در نشست کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران صورت گرفت

بررسی وضعیت منابع و تسهیلات صندوق توسعه ملی

در تازه‌ترین نشست کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران، مسائل مدنظر اتاق ایران در ارتباط با صندوق توسعه ملی و شورای پول و اعتبار و همچنین موضوع تسهیلات ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی و شرایط و فرایند استفاده بخش خصوص از آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

25 دی 1396
کد خبر : 11811
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست ماهانه کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران با دستور کار بررسی مسائل مدنظر اتاق ایران در ارتباط با صندوق توسعه ملی و شورای پول و اعتبار برگزار و مقرر شد پیشنهاد‌هایی که پس از بررسی مسائل مربوط به این دو نهاد مهم وجود دارد، توسط این کمیسیون به هیات رئیسه اتاق ایران تقدیم شود.

در ادامه، بحث حمایت از تولید داخلی و زمینه‌سازی برای بهبود وضعیت این بخش، از جمله موضوعاتی بود که در نشست کمیسیون بازار پول و سرمایه برای پیشنهاد شدن به هیات رئیسه و رئیس اتاق ایران مطرح شد.

بر این اساس، اعضای این کمیسیون مقرر کردند مواردی که فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی تنظیم کرده است، در سرفصل‌های مختلف به هیات رئیسه اتاق ارسال شود تا از سوی رئیس اتاق به‌عنوان موضوع جلسه شورای گفت‌وگو و همچنین موضوع جلسه شورای پول و اعتبار مطرح شود.

سومین موضوعی که در نشست این کمیسیون مطرح شد، در ارتباط با منابع و تسهیلات صندوق توسعه ملی به بخش‌های مختلف اقتصاد بود که به گفته کوروش پرویزیان، رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران، گزارش جامعی درباره آن تهیه شد و قرار است به‌زودی از سوی اتاق ایران منتشر شود.

در این جلسه، علاوه بر بررسی وضعیت منابعی که از صندوق توسعه ملی صرف بخش‌های مختلف شده است، فرایند عملکرد صندوق توسعه ملی و نحوه عمل بانک‌ها در ارتباط با منابع صندوق توسعه ملی در هر دو بخش ریالی و ارزی مورد بررسی کمیسیون قرار گرفت و مقرر شد به‌زودی در قالب گزارش کارشناسی منتشر شود.

در پایان، پیشنهاد‌هایی از سوی اعضای کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران برای نحوه تخصیص تسهیلات صندوق توسعه ملی به بخش‌های مولد کشور ارائه شد که تعیین یک بانک برای دریافت اعتبار ارزی از صندوق توسعه ملی و تخصیص آن به‌صورت ریالی به متقاضیان تسهیلات، از جمله آنها بود که با استقبال اعضای کمیسیون نیز واقع شد.

در همین رابطه