رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

با امضای تفاهم‌نامه امضا شد

توافق ایکریک و سسریک برای توسعه همکاری

طی دیدار مدیرکل ایکریک و سسریک، دو مرکز تفاهم‌نامه همکاری امضا رسید. این تفاهم‌نامه به دنبال تسهیل روابط بین دو مرکز در حوزه‌های مختلف است.

01 بهمن 1396
کد خبر : 11896
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیرکل مرکز آموزشی، تحقیقاتی، آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی (سسریک) و مدیرکل مرکز تحقیقات و اطلاع‌رسانی اتاق اسلامی (ایکریک) با یکدیگر ملاقات و تفاهم‌نامه‌ای با هدف توسعه و تسهیل روابط، امضا کردند.

این تفاهم‌نامه در راستای همکاری و تسهیل روابط دو طرف در زمینه فعالیت‌های مشترک در سطح کشورهای اسلامی، ارتقای رویکردهای سیاسی، تبادل اطلاعات آماری و آموزشی و مشاوره‌ای از طریق همکاری با مراکز ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، تبادل اطلاعات تجاری کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، حمایت از سرمایه‌گذاری صادرات محور و انجام تحقیقات پیشرفته در زمینه‌های مرتبط، به امضا رسید.

در این نشست محمدرضا کرباسی، مدیرکل ایکریک توضیحاتی در خصوص پروژه‌هایی که از طریق این مرکز دنبال می‌شود، ارائه داد؛ از جمله جایزه سرآمدی کشورهای اسلامی، راهنمای تجاری، رتبه‌بندی، گردشگری اسلامی، توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط و برند حلال.

در ادامه شناسایی فرصت‌های مربوط به ارتقای تجارت، حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، برگزاری کنفرانس‌ها و برنامه‌های آموزشی برای بخش‌های مختلف اتاق اسلامی، جمع‌آوری و توزیع اطلاعات تجاری مرتبط با کشورهای عضو همکاری اسلامی و توسعه روابط با مراکز آموزشی و تحقیقاتی به عنوان اهداف اصلی ایکریک مطرح شد.

مدیرکل سسریک نیز ایجاد سکوی اطلاعاتی برای کشورهای اسلامی، تقویت شرکت‌های کوچک و متوسط کشورهای عضو همکاری اسلامی و همچنین ایجاد پایگاه داده فاینانس اسلامی در جهان را از رئوس فعالیت‌های این مرکز دانست.

سسریک به عنوان واحد تابعه سازمان همکاری اسلامی در سال 1978 در آنکارا، پایتخت ترکیه تأسیس شد. زمینه فعالیت این مرکز در قالب جمع‌آوری و توزیع آمار و اطلاعات اقتصادی-اجتماعی کشورهای اسلامی برای استفاده آنها و برگزاری برنامه‌های آموزشی در راستای اهداف و نیازهای کشورهای عضو است.

موضوعات :
در همین رابطه