رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

حمایت طرح ملی تکاپو از چهار هزار طرح اقتصادی در استان فارس

یلدا راهدار،‌ عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران گفت: در چارچوب طرح ملی تکاپو با هدف حمایت از پروژه‌های ارزش‌آفرین تاکنون 4 هزار و 45 طرح در حوزه‌های مختلف اقتصادی در استان فارس جمع‌آوری شده است.

08 بهمن 1396
کد خبر : 11992
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
یلدا راهدار،‌ عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران گفت: در چارچوب طرح ملی تکاپو با هدف حمایت از پروژه‌های ارزش‌آفرین تاکنون 4 هزار و 45 طرح در حوزه‌های مختلف اقتصادی در استان فارس جمع‌آوری شده است.

یلدا راهدار - عکس: زهرا رمضانی

یلدا راهدار در گردهمایی زنان فعال در دستگاه‌های اجرایی استان فارس که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز برگزار شد، با اشاره به طرح ملی توسعه کسب و کار پایدار تکاپو گفت: این طرح در دولت یازدهم با هدف توسعه اشتغال پایدار آغاز شد و در این طرح به دنبال شناسایی فرصت‌های هر منطقه و رشد بنگاه‌های اقتصادی آن مناطق با بهره‌گیری از سازمان‌های توسعه‌ای مانند انجمن‌ها هستیم.
وی افزود: برای طرح ملی تکاپو در استان فارس 33 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که هنوز اختصاص نیافته است.
راهدار اظهارداشت: در این طرح در چند رسته شغلی از جمله گردشگری و به ویژه روستاهای هدف گردشگری، توسعه محصولات مورد نیاز گردشگری توسط بخش کشاورزی و صنعت، ساماندهی کارگاه‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی، فناوری اطلاعات و فعال‌سازی مراکز ICT روستایی، بخش خدمات فنی مهندسی، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و گیاهان دارویی، طرح‌ها مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرد.
معاون اتاق شیراز با بیان اینکه در حال حاضر سهم اشتغال استان در بخش صنعت 30 درصد، خدمات 50 درصد و کشاورزی 20 درصد است اضافه کرد: بخش‌های صنعت و کشاورزی جوابگوی اشتغال استان نیست و باید تلاش شود بخش خدمات به ویژه در حوزه گردشگری در استان رشد و توسعه داشته باشد.
راهدار ادامه داد: به‌رغم وجود فرصت‌های منحصر به فرد استان در حوزه گردشگری در کشور و جهان، یکی از ضعیف‌ترین‌ها در این بخش هستیم که نیاز است در این زمینه اقدامات شایسته‌تری انجام شود.
وی عنوان داشت: همچنین استان فارس علیرغم برخورداری از منابع زیر و روزمینی، یکی از استان‌های ثروتمند است که متاسفانه پول‌های موجود در استان به صورت انباشت سرمایه در بانک‌ها است و این یک آفت برای حوزه اشتغال فارس است.
رئیس کانون زنان کارآفرین و بازرگان استان فارس افزود: در حال حاضر فقر یکی از مشکلات اصلی کشور است که این موضوع با یارانه از بین نمی‌رود بلکه راه ریشه‌کن کردن فقر، ایجاد اشتغال و درآمد در بین آحاد جامعه است.
راهدار بیان کرد: سریع‌ترین راه ایجاد اشتغال در کشور و استان، جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است که برای تحقق این مهم نیازمند بهبود شاخص‌های اقتصادی از جمله بهبود فضای اداری، فضای کسب و کار و امنیت سرمایه‌گذاری در کشور هستیم.
وی با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار با حرکت هماهنگ سه قوه و علما در کشور ارتباط مستقیم دارد، گفت: برای بهبود فضای کسب و کار، کشور ما تحت‌الشعاع قوانین بانک و قوانین مدنی است که با ایجاد حرکت واحد در کشور می‌توان سرمایه خارجی را جذب و مانع فرار سرمایه‌های داخلی شد.
راهدار اظهارداشت: متاسفانه امروز صادرات در کشور ما به یک معضل تبدیل شده است زیرا محصولات تولیدی ما توان حضور پایدار در بازارهای جهانی و رقابت با کالاهای خارجی را ندارند.
در این جلسه مشاوران امور بانوان فرمانداری های استان فارس از نمایشگاه دائمی دست‌ساخته‌های بانوان کارآفرین شهر شیراز در مجموعه ایرافا بازدید کردند.

موضوعات :
در همین رابطه