رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در همایش توسعه همکاری‌های اقتصادی لرستان و عمان مطرح شد

فعالان بخش خصوصی از امکان صادرات مجدد عمان استفاده کنند

همایش توسعه همکاری‌های اقتصادی لرستان و عمان به منظور آشنایی فعالان اقتصادی استان لرستان با شرایط سرمایه‌گذاری در عمان، صادرات به عمان و صادرات مجدد از طریق عمان در اتاق خرم آباد برگزار شد.

13 بهمن 1396
کد خبر : 12056
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

همایش توسعه همکاری‌های اقتصادی لرستان و عمان به منظور آشنایی فعالان اقتصادی استان لرستان با شرایط سرمایه‌گذاری در عمان، صادرات به عمان و صادرات مجدد از طریق عمان در اتاق خرم آباد برگزار شد.

 رئیس اتاق مشترک ایران و عمان در این همایش گفت: عمان با تورم 1.1 درصدی، سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه بنادر داشته و اکنون بنادر فعال و پیشرفته ای دارد. این کشور همچنین با برخورداری از  مناطق آزاد و قرارداد تجارت آزاد با  ۱۶ کشور عربی و آفریقایی، آمریکا و سنگاپور محل مناسبی برای صادرات مجدد کالاهای ایرانی است.

 محسن ضرابی تسهیل در صدور ویزا و ثبت شرکت‌ها و برقراری ارتباط بانکی را از جمله اقدامات مهم سال‌های اخیر برشمرد و گفت در حال حاضر شرایط برای سرمایه گذاری ایرانی ها در عمان کاملا فراهم است.

 ضرابی برقراری خطوط کشتیرانی بین بنادر ایرانی و عمانی را از دیگر اقدامات اتاق مشترک در این مدت اعلام کرد و گفت سرمایه‌گذاری در عمان با ۷۰ درصد تامین مالی از طریق بانک‌های عمانی امکان پذیر است و در صورت سرمایه‌گذاری در عمان، علاوه بر صادرات مجدد کالاهایی ایرانی به اقصی نقاط دنیا می توانیم ارزش افزوده تولیدات خود را نیز به کشور بازگردانیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان گفت: عمانی‌ها  هم با توجه به پتانسیل های کشورمان بخصوص استان لرستان می توانند نسبت به سرمایه‌گذاری در حوزه های گردشگری و دامپروری و صنعتی اقدام کرده و از منابع مالی ارزان قیمت صندوق توسعه ملی در پروژه های صادرات محور و گردشگری استفاده کنند.

ضرابی گفت: لرستان در زمینه تولید میوه، سبزیجات، صیفی جات و دام زنده و مواد معدنی دارای مزایایی است  که می تواند سهم خوبی از بازار عمان را به خود اختصاص دهد. سال گذشته میزان واردات دام زنده به کشور عمان بالغ بر۵۰۰میلیون دلار بوده است که در سال ۹۵ بالغ بر ۱۷۹ میلیون دلار صادرات دام زنده ایران به عمان داشتیم که متاسفانه در سال جاری صادرات دام زنده ممنوع شد. هر چند با پیگیری های انجام شده صادرات دام زنده مجددا آزاد شد که این فرصتی طلایی برای استان لرستان است که سهم مناسبی از این بازار را داشته باشد.

 مدیر کل دفتر توسعه همکاری اقتصادی عمان و ایران (اثر)ا هم در این همایش با تشکر از فعالیت‌های اتاق مشترک ایران و عمان در تسهیل روابط تجاری دو طرف گفت: ایران و عمان همیشه از ارتباط دوستانه و خوبی برخوردار بودند اما متاسفانه از این حسن ارتباط، استفاده مطلوبی نشده است.

 عماد الشکیلی با اشاره به خدمات شرکت اثرا برای ثبت شرکت های ایرانی در عمان گفت: عمان ارتباط خوبی با دنیا دارد و ایرانی ها باید از این فرصت استفاده کنند.

وی گفت دفتر توسعه اقتصادی عمان با هدف توسعه اقتصادی با سایر کشورها ایجاد شده است و کسانی که در این کشور سرمایه گذاری کنند  همچون یک شهروند عمانی می‌توانند تابعیت دریافت کنند.

 الشکیلی همچنین گفت: استان لرستان با پتانسیل‌های کشاورزی و دامی و توریستی از جایگاه ویژه‌ای در نزد عمانی ها برخوردار است.

 رئیس اتاق خرم آباد هم ضمن اشاره به فعالیت‌های اتاق مشترک ایران و عمان گفت: هدف از برگزاری این همایش آشنایی جامع فعالان اقتصادی لرستان با ظرفیت‌های موجود در عمان است.

حسین سلاح ورزی با اشاره به پتانسیل های این استان در زمینه‌های مختلف از کشاورزی گرفته تا دامداری و صنایع معدنی گفت: اوایل اسفند ماه هیاتی از فعالان اقتصادی لرستان برای آشنایی با شرایط سرمایه گذاری در این کشور به عمان سفر خواهند کرد.

در همین رابطه