رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

سلاح‌ورزی در نشست شورای گفت‌وگوی البرز مطرح کرد

امکان بخشودگی جرائم دیرکرد مودیان مالیاتی

حسین سلاح ورزی، نائب‌ رئیس اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی ایران گفت: طبق هماهنگی ها، مودیان مالیاتی از پرداخت جریمه دیر کرد معاف می شوند.

15 بهمن 1396
کد خبر : 12087
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نائب‌ رئیس اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی ایران درچهل و نهمین نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت که در اتاق البرز برگزار شد، گفت: مودیان مالیاتی می توانند اصل هزینه مالیاتی خود را پرداخت کنند و از پرداخت هزینه اضافی معاف هستند.

حسین سلاح ورزی، نائب‌رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران خاطرنشان کرد: مبحث بخشودگی جرائم مالیاتی در صورت پرداخت بدهی مودیان در برخی استان‌ها مطرح‌شده تا با پرداخت بدهی مالیاتی جرائم استان بخشیده شود لذا این مهم در البرز با تصمیم استاندار البرز قابل انجام است.

وی با بیان اینکه موضوعات ملی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ایران با حضور وزیر اقتصاد و دارایی مورد بررسی قرار می گیرد، اظهار داشت: دولت موظف است حداکثر در مدت زمات 30 روز در هیات وزیران مصوبات را مورد بررسی قرار دهد.
سلاح ورزی با اشاره به مشکلات برخی کارفرمایان گفت: در قانون تامین اجتماعی موضوعی با عنوان حسابرسی وجود ندارد و کارفرما باید صورت مزد کارکنان خود را به سازمان تامین اجتماعی تحویل دهد.
وی افزود: قانون مهلت 6 ماهه برای کارفرمایان در نظر گرفته تا صورت مزدها را بررسی کند و در صورت مغایرت از کارگاه ها بازدید شود.

ضرورت تقویت تعامل صنعت و دانشگاه

 در ادامه این نشست رییس اتاق البرز هموار شدن مسیر اقتصاد مقاومتی را مستلزم عملیاتی شدن شعار زیبای تعامل صنعت و دانشگاه به معنای کامل کلمه  عنوان کرد.   

رحیم بنامولایی گفت: باید از عمق جان این حقیقت مسلم را باور کنیم که با استفاده از نظرات ، دیدگاه ها ، ایده ها و طرح های اساتید ، دانش پژوهان و اندیشمندان با استعداد و نخبه کشورمان می توانیم به تدریج حتی بدون وابستگی به سایر کشورها به تکنولوژی نوین دست یابیم .

وی افزود: تنها در این صورت است که قادر خوهیم بود  در بازار رقابت بین المللی حرف برای گفتن داشته باشیم

وی  با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی هی تولید، صنعتی و خدماتی استان البرز  گفت:محصولات عرضه شده در این نمایشگاه را بسیار مرغوب و مطابق با استانداردهای تعیین شده است.
رحیم بنامولایی افزود: البرز در بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی و دامپروری یکی از استان های بسیار توانمند کشور محسوب شده و محصولات تولیدی این خطه علاوه بر تامین نیاز داخلی بعضا راهی بازار صادرات می شود.
وی افزود: سایت تجارت الکترونیکی اتاق بازرگانی استان البرز نیز با هدف سهولت در معرفی و عرضه محصولات تولیدی کارخانجات استان راه اندازی شد.
بنامولایی گفت: فعالان اقتصادی می توانند با مراجعه به پورتال اتاق بازرگانی استان هرکدام یک صفحه از این سایت را برای معرفی و عرضه محصولات تولیدی واحدهایشان اختصاص دهند.
نمایشگاه توانمندی های صنعت و خدمات، سایت الکترونیک و مرکز آموزش اتاق بازرگانی استان درسومین روز از دهه مبارک فجر، در مراسمی افتتاح شد.

در نمایشگاه توانمندی های صنعت و خدمات البرز افزون بر٢٠٠ شرکت محصولات تولیدی خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده اند.
صنایع دارویی، غذایی، ساختمانی، قطعات خودرو، پلاستیک، رنگ، الکترونیک، صنایع دستی، بسته بندی، آرایشی و فرآورده های کشاورزی و دامی از جمله محصولاتی است که در این نمایشگاه درمعرض دید گذاشته شده است.
 این نمایشگاه باهدف بازدید و آشنایی کامل دست اندرکاران تولید ، عرضه و صادرات در بخش های خصوصی ، تعاون و اصناف دایر شده و تا یوم الله 22 بهمن پذیرای بازدیدکنندگان است.

ایجاد شرایط مطلوب برای ورود سرمایه گذاران به البرز

در ادامه این نشست استاندار البرز با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری ها برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی گفت: برای ورود سرمایه گذاران به استان باید شرایط مطلوب فراهم شود.

محمدعلی نجفی در شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت ضمن گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ،اظهار کرد: نباید برای صدور مجوزهای سرمایه گذاری در بخش خصوصی، موانع اداری متعدد ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات شایان توجهی در حوزه رفع موانع تولید صورت گرفته، افزود: طی چند ماه اینده فرصت مناسب برای جذب سرمایه گذاری های جدید در البرز فراهم خواهد شد.
استاندار البرز با بیان اینکه خوشبختانه فضای استقبال از سرمایه گذاران جدید بخش خصوصی توسط هیات دولت برای البرز فراهم شده است، به ظرفیت های صنعتی، علمی و کشاورزی در استان البرز اشاره کرد و گفت: درصدد هستیم استان البرز را از تمامی حاشیه ها دور سازیم.

نجفی با تاکید بر اینکه متاسفانه عده ای در استان به دنبال حاشیه و حاشیه سازی هستند، تصریح کرد: باید بستری فراهم کرد تا بخش خصوصی با اعتماد، اطمینان و آرامش کار خود را شروع کند.
وی با بیان اینکه بدون شک مردم حق اعتراض دارند و باید این اعتراض ها و مطالبات مردمی توسط مسئولان شنیده شود، ادامه داد: باید در اتاق مسئولان برای مردم در سطوح مختلف باز باشد.
نجفی همچنین حمایت از تولید و اشتغال پایدارضروری دانست و خاطرنشان کرد: بخشودگی جرایم مالیاتی در صورت پرداخت بدهی های مالیاتی مودیان در البرز به واسطه تفویض اختیارات به استان مصوب شده است.
البرز بیش از 3 هزارو 500 واحد تولیدی و صنعتی فعال دارد.

در همین رابطه